Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.09.2014, 08:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Jos mulla olis katsastustyö, ehkä ihan suinpäin ei kannata hypätä miksikään yrittäjäksi koska yritys sinänsä ei tuo leipää pöytään, vaan sen tuo maksavat asiakkaat, joille tehdään jotain sillä tavalla, että tekeminen on liiketaloudellisesti kannattavaa.

Jos joutuu ostelemaan paljon vaikka koneita - vaikka ne olisivat pieniäkin on olemassa vaara, että homma menee tappion puolelle. Yksin yrittämisessä saattaa homma tulla arvioitua ylioptimistisesti jos ei tule laskettua omalle ajalle hintaa.

Mutta vähitellen siirtyminen johonkin muunlaiseen työhön voisi onnistua? Jonkinlaista katsastamista saattaisi tarvia jossain muussakin tekniikassa kuin autoissa.

Mun on vaikea kuvitella, että millään mönkkärillä sinänsä pystys tekemään mitään niin kannattava, että sillä eläisi. Eläminen voi tänä päivänä onnistua jos on sellaista tietoa, tietoa taitoa ja kokemusta mitä muilla ei ole. Erittäin harvat vempeleet itsessään leipää pöytään tuo kun maailma on täynnä vempeleitä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Vähän olis pitkä työmatka ja heikot markkinat... Meidän talon kiinteistöhuolto olis katkolla ens keskiviikkona hallituksen kokouksessa. Pitänee nuuhkia olisko siinä yrittämisen paikka. 14k€ vuodessa ja huoltoyhtiön mukaan mikään ei tunnu olevan niiden vastuulla Tekemättä oleminen menis hyvin palkkatyön ohessa. Kellään kokemuksia kyseisestä hommasta et riittääkö remonttireiskan taidot ja aura-auto talveks?
14 000 on firmalle pieni raha vuodessa jos siitä on tarkoitus maksaa palkkaa. Itse mietin vastaavanlaista ja on harmittanut kun taloyhtiöllä on könttäsopimuksia ja vaikka intoa ja motivaatiota olisi tarjota teknisiä palveluita, ei ole kuitenkaan intressiä ja aikaa vaikkapa hoitaa jotain rappukäytäväsiivouksia. Jotta firmasta tulis jotenkin ammattimainen tarvittas nolla perään tohon lukuun...

Mutta jos tulee nyt katsastushommista liksaa, mun mielestä parempaa bisnestä olis ostaa vaikka jotain pieniä asuntoja kunnostettavaksi, kunnostaa niitä ja vuokrata, sitten harrastukseksi voisi tehdä vaikka pihan hoito hommia ilman, että pitää sillä elää. Huomioon pitää ottaa ettei aika riitä kaikkeen.

Mielestäni tuo katsastustyö ja siitä tuleva palkka on huomattavasti vakavastiotettavampi avain mahdollisiin uusiin hommiin kuin starttiraha.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 12.09.2014 08:55
Vastaa lainaten