Miksei autoja jaeta vaan katulaillisiin(orggis ja stanu) ja laittomiin(modi ja proto)? Saatais molempiin luokkiin yli 15 kilpailijaa. Orggis ja modi autoille joku kerroin(esim 1,5) pisteisiin. Teknisetsäännöt olis protossa esim porttaalit yms muut nykyään laittomat jutut. Periaatteessa kaikille autoille löytyy luokka jossa pääsee kisaamaan pisteistä. Jos joku jää retrosta pois sen takia, että vetää herneet nokkaan kilpakaverin paremmasta kalustosta niin lähtökohtaisesti retro on väärä kilpailu ko henkilöille. Itselle ainakin tärkein vastustaja retrossa on aina itse. Voittaa itsensä niin voittaa aina, oli sijoitus kisassa sit mikä tahansa. Mun mielestä on turha takertua vanhoihin cup sääntöihin, tärkeintä on että kaikkien aikakausien autot pääsevät lähtöviivalle. Kumpi on tärkeämpää; se että kilpaillaan tasavertaisesti 10€ ledivalosta vai että näivettyvä laji saa mahdollisimman paljon osanottajia? Mun puolesta jopa pytyt voi jättää pois jos vaan viivalle tulee kourallinen autoja lisää. Jokainen voi miettiä mikä itselle on tärkeintä...
|