Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos
taitaa samurain tiuhimmat välitykset olla ainoita mitkä vaikuttaa pitkään puoleen. mulla 6.5 välitykset ja 31 pyörillä pitkällä puolella just passelli, eli nopeusmittari näyttää aikalailla oikein.
siis mitä ruxu meinaat, että pudotti ajonopeuden 80kmh? mulla tolla 80 nopeudessa käytössä vielä 4vaihde nipinapin 5
|
Kyllä vaikuttaa kaikki pitkäänkin puoleen. Samuraissa on vaan perävälityksetkin kaikista harvimmat, verrattuna 413:sta ja 410:iin.
Mulla on Jimnyssä samurain 6.5 jakolaatikko, ja on kyllä muuten sitten ihan käyttökelvottoman tiheät välitykset 4.11 perien kanssa, jos ajelee vakiorengastuksella. Tuossa leimalle pyöräytin kaksnollavitoset alle, ja kyllä kumi vinkui herkästi perusripeässä suzukikiihdytyksessä vielä kakkosellakin, ja vitosta sai tarjota tupaan jo neljänkympin vauhdissa. Polttikin ihan kivasti kumia kun siinä testasin vähän ennen kun laitoin 33" renkaat takasin.

33" renkailla välitykset tuntuu suht passelilta kaupunkiajossa, vaikka kovemmissa vauhdeissa satasen kieppeillä alkaakin olla jo vitosella 4500 jenkaa koneessa.
Vähän hirvittää laittaa toytan akselit alle, joissa on vielä tiheämmät perät...