Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco
Miten katsuri totesi venttiilin toimimattomaksi? Pitäis testata kuormaamattomassa asennossa ja sit kuormattuna asennossa ja verrata tuloksia. Jos niinku ihan totuus halutaan venttiilin toiminnasta, näin konttorin setäkin lopulta myönsi kun aikani intin vastaan ettei he pysty sitä tangosta tunnustelemalla testaamaan, eikä siihen säätimen pieneen nipukkaankaan pääse käsiksi kun on suoja kumi ym. edessä. Oma hiace hylättiin viimeksi myös venttiilin takia, en tehnyt asian hyväksi muuta kuin menin parin päivän päästä uusinta näyttöön ja setä totes et nyt toimii hienosti. Sanoin että kumma kun itekseen on korjaantunu. Sitten käytiin keskustelua siitä testaamisesta ja lopuksi käski menemään kassan kautta hakemaan uusintanäyttömaksu takaisin omaan lompakkoon.
|
Niin, tämä onkin hyvä kysymys.. Molemmissa autoissa sama konttori, eri katsuri. Metodi oli sama. Palataan ajassa muutama päivä taaksepäin, ja röökilakon ensimmäiseen aamuun:
"Aamun ensimmäinen aika konttorille, hodarin viimeinen päivä leimata. Kädet tärisee ja vituttaa, hermo on kireellä. *pikakelaus* "mites noi valojen referenssit?" "on toleransseissa" *pikakelaus* "Hei n.n tuus jeesaan niin katotaan toi venttiili" huutaa ukko, auto on tällöin pukeilla ylhäällä, katsuri hytissä. toinen kaveri menee auton alle ja käsin painelee venttiiliä, minkä päässä on suojakumi. "juu ei, laita käyntiin, niin kokeillaan" "ei tunnu mitään".. Kysyinkin sitten, "Mitähän mestarit oikein tuohuaa, ihan mielenkiinnosta, koska ikinä en moista jumppaa ole nähnyt.."
Kuulemma kuormaa tunteva jarrupaineensäädin, pitää ehdottomasti kokeilla joka katsastuksessa.
Ja koska hermo kireellä, en halunnut ottaa enempää kantaa, vaan olla hissukseen takavasemmalla, ja käyttäytyä asiallisesti, missään vaiheessa en siis vittuillut tai kiukutellut..
Ja eri päivinä, eri ukkojen toimesta sama konttori, täysin samat kuviot ja samanlainen hylsy molempiin. Hiluksiin sekä Cruiseriin.