Alkoi toi kaksivaiheahtaminen aiheena kiinnostamaan.. mitenkähön jos tommosta ajattelis rakentavansa ni tulis puhaltimet valita? Jos nyt ajatellaan et rakentas moisen järjestelmän vaikka pajeroon, jos jättää pienemmäksi puhaltimeksi vakio pillerin ja ahtas sil sen vakio ahtojen verran, ehkä piirun verran enempi mut enintään 1bar luokkaa ja isommaksi ahtimeksi sit vaikka toi tällä hetkellä ainoa puhallin eli toi garrett t04b46.. onkohan tommosella kokoonpanolla edes teoreettista mahdollisuutta saada heräävyys vakion tasolle ja maks ahdoiksi joku 2bar luokkaa järkevillä pakopaineilla? Pakosarjaksi jos jättäs kaiken huipuksi vakio valusarjan.. olis vaan kohtuullisen helppo kokeilla tota systeemiä sillein.. järkeilin tossa että periaatteessa pakopaineiden ei pitäisi karkailla taivaisiin jos vakio puhallin ja hukkis toimii niinku vakiona kuuluu ja yläkierrosten ahtaminen tapahtuisi ton ison voimalla.. isommalla siis ahdettaisiin pienemmän läpi välijäähdyttimen kautta koneeseen.. kertokaas joku viisaampi miten näkisitte tämän ajatuksen..? Ja tää on kiinnostuksesta harrastukseen ajatusleikkiä, tosin jos tolle kokoonpanolle olis teoreettine onnistumisen mahdollisuus ni pitäähän sitä kokeilla!