Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 03.09.2014, 09:59
Finderi:n Avatar
Finderi Finderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 303
Perusasetus

Varmaan ostajien lisäksi myös liikkeillä on näinä aikoina tiukkaa? Koetetaan välttää kaikki mahdollinen vaihdokkiin kohdistuva lisäkulu. Omaa kokemusta on paikallisesta VW piirimyyjästä jonka kanssa mentiin kuluttaja-asiamiehen jutteille. Vääntöä vioista oli sitä ennen lokakuusta huhtikuuhun eikä myyjää kiinnostanut yhtään alkaa töihin.

Kuluttaja-asiamiehen oltua yhteyksissä huoltoon alkoi tapahtua, ja lopulta vajaan vuoden sisään siitä Pasattiin vaihtui DSG:n ohjausboksi, kaikki suuttimet, EGR-venttiili ja osa johtosarjoista sekä lisäksi DPF:n tyhjäys. Omaan piikkiin siirtopumppu ja osa korjauslaskuista. Noin 8000,- rempoista piirimyyjä maksoi 5500,- pintaan ja itselle loput kuluttaja-asiamiehen lausunnon perusteella. Kilsaväli oli 162...215 tkm jona aikana nämä jutut tapahtuivat.

Tosiasia kuitenkin että liike tiesi tasan tarkkaan kaikki em. "ominaisuudet" jo pitkään liikkeessä majaillutta autoa myydessä, mutta kommenttia kuului välillä tyyliin "et varmaan ole tottunut lähtemään liikkeelle automaattivaihteisella" kun kaksoiskytkin hakkasi irti/kiinni liikennevaloissa lämpimillä lootaöljyillä.

Toisessa vaakakupissa myönteistä on se että kerran kun viat sai kondikseen niin tietää milla ajaa ja nyt korjaus/huoltokulut ovat enää luokkaa 5-6 senttiä/km kun satkutonni on ollut huoletonta menoa. Ja lain/kuluttajansuojakäytänteiden mukaan näissä mentiin mutta kuluttaja-asiamiehen piti vähän tsempata huoltopäällikköä! Pistä vain valituslomake liikkeelle vaikka verkossa, ei liike voi väistää vastuitaan.

Viimeksi muokannut Finderi : 03.09.2014 10:05
Vastaa lainaten