Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 29.08.2014, 21:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jakajapumpussa siirtopumppu jumissa?


Siis Nissanin LD-28 kone, siis se n. 1983v. cedticin/laurelin "umpirautainen" 2,8 dsl kuutonen: n. vajaa 10v seisontaa irrallaan, toki dsl linjat välttävästi tulpattu, ja ajettu viimmeisellä käytöllä n.20% 2t öljyä dsl seassa pumppuun/suihkuihin.
ja seisonnasta suurin osa ulkona, toki katon alla.

Nyt istutin tuon koneen veneeseen, ja lähti käyntiin ilmauksen jälkeen vajaa 5 sekunnin sahaamisella, mutta kävi huonosti, ja sammui. Suodattimen päältä "tatista" pumppausta, että alkoi kovenemaan, ja lähti taas 2 sekunnin startilla käyntiin, ja kävi taas hetken huonosti ja sammui.
Sitten aloin pumppaamaan "tatista", ja kone pysyi käynnissä!
Ja sitten vapaalla "kahva kaakkoon" siis kaasu pohjaan, ja käsipumpulla "tatilla" hirveää pumppaamista, mutta otti korvakuulolta vain 3-4000 kierrosta ja kitkusi sairaasti.
Käytin konetta vedessä, trailerin päällä, noin puoli tuntia, siis semmoisilla kierroksilla että Tatista kerkesi pumpata niin, että ei kitkunnut; alkoi "kestää" kierroksia enemmän, ja sitten "parkasi", siis tuo LD-28 kiertää aika uskomattomasti, tyhjänä 5000 rpm on hyvä alku?
Nyt ottaa kierroksia tyhjänä puhtaasti (varmaan 6000+) mutta vetopäällä meinaa töksähdellä.
Siis epäilen että siirtopumpun lamellit on jumissa (edelleen), ja ainakaan "pienellä" ylikierrättämisellä ei käy puhtaasti kaasu pohjassa n. 3000 kierroksella. (tuo "pieni" ylikierrättäminen; minuutti kaasu pohjassa vaihde vapaalla, yritin ajaa vian ulos helpompi olisi alkaan vaihtamaan (taas) rikkinäistä konetta)
Toisessakin nissan LD-28 on "sama" ongelma, paluuputken viraus on pieni/olematon, siis siinäkin siirtopumppu "loppu/jumissa", voiko tuota lamellipumppua "herätellä" millään, siis paikallaan ollessa?

Vastaa lainaten