Lainaus:
quote:
Tossa meikäläisen sedän kanssa jutustelin, joka on ollut aikasta kauan Finskillä töissä lentokenttäkalusto korjaamolla. Sano, että ovat viimeiset kymmenkunta vuotta käyttäneet moottoripolttoöljyä, sillä tosta löpöstä on poistettu nuo voiteluaineet.
Mietin vaan, että mitä vaikka tollaset lämmityskattilat tykkää tollasesta toimenpiteestä? * Ihan off- topic*
Viime talvena sain ihan omakohtasia empiirisiä kokemuksia, kun piti alkaa ajamaan viljaa polttimolle, niin löpöllä tankattu uusi Jontikka hyyty kuivurin ylämäkeen totaalisesti.
Tuli siinä mietittyä (korjatkaa jos olen pahastikkin väärässä), että eiköstä aikasemmin ole moottoreissa käytetty rivipumppuja, jossa voitelu tapahtuu farmiöljyllä. Ja noissa uusissa jakajapumpuissa ole polttoainevoitelu käytössä? Paha Paha..
Jos näin on, niin mikä on tähän aiheuttanut sen, että olemme tässä tilanteessa? Kuka oikeasti tarvitsee näin hienoja saksalaisia kellontarkkoja koneita? En ainakaan muista yhdenkään isännän taikka kone urakoitsijan tälläistä vaatineen..
Tuohan on kestävän kehityksen kannalta katsoen aivan nurinkurista ajattelua..
Muista : "Sinä ET ole supermies"
|
Tämäkin seikka että nykyään on lämmitysöljy ja koneöljy erikseen johtuu EU:sta. Suomessa aiemmin on ollut "liian hyvää" lämmitysöljyä/farmiöljyä (PÖ) ja kun kilpailu vapautui niin paikallisten öljy-yhtiöiden, torjuakseen ulkopuolinen kilpailu, on ollut pakko toimia näin. Kai se lämmityskattilassa toimii ihan ok kun on siihen tarkoitettu ja moottorissa myös jos lisää jotain voitelevaa joukkoon esim BIODIESEL
- Assholes are people too! -