Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 27.08.2014, 21:15
MarcusV MarcusV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.08.14
Sijainti: Espoo
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppitoukka Näytä viesti
Moro Marcus, itsellä kans samaa koppaa vm.2000. Elis lähtivät muovit ihan vain väkivalloin vetämällä ovista? mulla net tuntu olevan niin tiukassa että tuntui hajoavan se paneeli käsiin ennenkuin ykskään niitti nitkahtaa no jospa sitä tässä taas kokeilisi nykiä, lähtikö ihan suoraan vetämällä vai pitikö nitkuttaa johkinsuuntaa? mikäs merkitys tuolla että on etikaton, haurastuuko se nopeammin tms.? Edellisen auton myin liiallisen ruosteenvuoksi pois, toivottavasti tässä ei niin kauheasti ole tekemistä. minkäsorttisia maaleja olet remonteissasi käyttänyt, toimiikohan nuo perus marketti vehkeet huonostikaan esim. mastonin happo ja sinkkimaalit pohjalla?

-jarno
Hei hyvä juttu, sitten spämmään lisää kun mulla lähti tää homma ihan täysin lapasesta tänään ja oon koko päivän duunannu tätä kiesiä. Ne keskimuovit jätin vielä paikalleen, ne ei ole ne pahimmat tässä ja katon ne myöhemmin kun ehdin nämä tehdä alta. Pahimmat on alahelmat ja sitten lokarit. Sinne etulokarin sisäreunaan oli kertyny niin paljon märkää multaa että muija vois istuttaa niistä huonekasveja. Takapuskuri pitää saada huomenna vielä irti kun todella vittumainen paikka löyty bensatankin vierestä missä on ihan näkkäriä pelti.
Noi saa kymmenessä minuutissa muuten irti ja takaskin samassa ajassa!
Siellä sisälokarin puolella on muoviniittejä mitkä saa jopa ehjänä kun ottaa ruuvarilla sen keskustan irti ja vetäsee koko niitin pois. Lisäksi siinä itse peltipinnassa on valkoisia niittejä=nännejä mistä lähtee se muovi ihan repäsemällä pois. On siellä muutama ruuvikin ja riippuu sitten missä kunnossa ja miten jumissa ne on.

Tää on eka "iso" ruosteremppa mulla mutta maalauksissa ja muissa oon suht taitava, löysin nyt tuon Annitrol merkkisen fosforihapon mitä saa motonetin varaosatiskiltä, suurimmat paskat suvitussulla eli neekerintukkalaikalla ja/tai metallilangalla pois niin että hiotaan melkein pellille kaikki paikat. Sitten vedetään annitrol päälle siveltimellä ja annetaan mieluusti muhia yön yli. Tämä muuttaa ruostepilkut mustaksi ja täten pinta on aika kypsä, puhdas pelti "fosfatoituu" eli siihen tulee maalauskelpoinen hyvä suojapinnoite. Ohjeen mukaan pitäis vielä vedellä huuhtasta tämän jälkeen. Ostin ihan motonetistä sinkkipohjamaalia ja suikkaan löyty myös sieltä laadukas spraymaali oikealla sävyllä, tähän tietty lakka päälle. KAIKKI pyöränkaaret ja helmat tulee mulla sitten siveltävällä ruosteenestomassalla niin että ei varmasti lähde enää kukkimaan, tätä samaa massaa vedän niiden puskurimuovien alle ettei siellä hinkkaa mikään maalipintaa puhki kuten ennen. Pakko nämä on ennen talvea tehdä että säilyy mielenrauha.


Tässä kuvia(Maskiteipit vedetty monessa paikkaa siksi että näen missä menee sen muovin reuna että tiedän mihin vetää massat):

Vedin auki ja maalasin tuon pienen osan oven sisältä ja häivytin saumoihin.
Valmistumassa..

Valmis(Maalirajan hion ja vielä myllytänkin kun on pakko olla kaiken vimpan päälle):


Takasivulokarin alla olevat aina vitun sikaiset paikat, tosta lipareesta pitää porata pitsehitsaukset pois että pääsee sieltä altakin vetämään ja itse osan molemmilta puolilta puhtaaksi:


Tässä taas etusivulokarin "nännejä" ja pikkukukkaa. Nämä vedin suvitussulla pois ja hion vielä vesihiomapaperilla että näen ettei ole enempää mitään, sen jälkeen pohjamaali ja se massa päälle:


Kaikkein sikasin ja vittumaisin paikka, helvetin hapero oikeanpuoleinen sisäloksu joka pitää miettiä huomenna kuntoon. Tähän nyt joutuu ihan oikeasti jotain hitsaamaankin, toivottavasti kaikki korjaukset pysyy sen kylkimuovin alla ettei tarvii maalata ylöspäin kamalasti.


Viimeksi muokannut MarcusV : 27.08.2014 21:19
Vastaa lainaten