viime vkl oli tarkotus lähtee trophyt vetäsee mut alko pienillä vastoinkäymisillä...
par päivää oli jooppi möllöttäny tallis oottamas lähtöö ja se hetki ku tuli ni ei ilmaannu poltto aineen jakelu asema millään..
tuli siis vaiheltua öljyt joka reikään ja löpö suodin.
ja ilmaus jäi tietenki viime tinkaan
no aikani lutkuteltua käs pumppua totesin et rikkihän se on oltava ja eiku vaihtamaan siirto pumppua.. uutta ei ollu mut suht terve järkisen tuntune löyty työ pöyän alta roju kasasta.
hämmennys oli jokseenki infernaalinen ku laskin öljyt veks syöttö pumpusta..

VETTÄ!

mitä vittua... siis syöttö pumpun sisällä? ..kuulostaa aika terveeltä

eli öljyt oli iha vaaleen harmaata liejua niiku esim perä öljytki ku on saant wettä. mite se vesi sinne on päässy ? ma ei tieta? ainut "järkevä" vaihtoehto on se löpön ylivuotamis pilli??????
kevääl kummiki vaihoin siirto pumpun tai sit se oli tois keväänä

eli "uuvet" ölyt jokatapauksessa. ja ei oo ollu roppuja löysäl et niist ois menny veet sisälle.
omituista et ei oo pumppu porsinu.. luulis koneessa olevan vihoviimene paikka mis ois vettä...
no enikeis. eipä toiminu vara pumppukaan... eiku kylille ettii uutta kaverin tallista. kaveri ite oli karhuja kaatamassa ( se eläin ei kalja) ni ei vastant puhelimeen ja ehä myö löyvetty sitä vaik sielhä se oli paketis lattial ollu.
täs vaihees oltii reissuun lähöstä jo 4h jälessä ja ei auttanu ku ruveta ettii viel jostai varaston nurkasta uutta pumppua!
ja löytyhän sielt lopulta joku vanha paskanen pumppu ja joha rupes itä diiseli liikkumaan!
äkkiä loput kamat kasaan ja rajalle.
tullissa ku ooteltii auto lappu setää ni yht äkkiä kuulu venäjäks kuulutus Tpaktop!

eli setä huuteli raktorin omistajaa
siit täräytettii viipuriin karuselliin ostoksille ja ajeltii omituisen jyrinän saattelemana leipäsuolle nukkuu huonot yö unet...
ja aamul ku piti lähtee jatkaa matkaa menin ihmettelee jyrinän aiheuttajaa ni sehä oliki vanha tuttu taka kartaani...
ainaki melkeen

ristikko ehjä ja seekerit paikallaan kartaanin puoles. pinionin puoles "lenkit" suunnillee ehjät mut ite pinionin akselii tuleva jortaanin kiinnitys pökäle se murkula mis on ristikon tapeille ne saatanan kolot.. toine kulunu porkkanaks eli ristikko lenkkuaa. horitzonttaalisesti ja myös vertikaalisesti ja atmosfäärisesti. vittu. eipä ollu pinionin mokkulaa just taskussa ni tyydytettii ittemme menemäl seint peteriin 60kmh vatkuli vatkuli kartaanilla..

ihme et kesti koko reissun.. n:250km
lauantai aamun menin 9 aikaan lupautumaan ottaa ihan pienet votkat
en muistant varottaa muita seuralaisia et saan aina nauru kohtauksen ku juon votkaa sopivasti.. no se vaan on niin hyvää
3 lasia VAAN piti juua isännän kans mut eka pulloha siin hupeni het alkuun.

sit kateltiiki trophyjä aikamme ja mentii takas leiriin.
parit hömpsyt (0,5l)kävin ottamas varmuudeks viel saman hepun kans ku oli iha ok seuraa eteki ku ei yhteistä kietä ollu muutaku et tykättii molemmat juua votkaa
sit mentiiki välil juomaa miun pullo tyhjäks
sit takas
sit pitiki päästä jo kahville eli kioskiin ostaa kuppi kuumaa.
1,5L on vissii se kriittinen raja minkä mie kestän votkaa harjottelematta

kaiken muistan vallan mainiosti toho kahvitteluun asti

esim sen et koira, venäjän joku laika mikä lie raiskas miuta raivokkaasti jalkaan

ja et miut ja emäntä kihlattiin venäläisittäin

jaa et juotii votkaa ja kiroiltii venäjäks kilpaa
mut kahvin jälkee tapahtunu episodi on kyl ensimmäine laatuaan..
mie olin vetäny kahvit lärviin ja oltii lähetty kihlatuni

kanssa takas laageriin... olin kaatunt suorilt jaloilt maaha ja heti takasylöseikäynymitäänmatkajatkuu

( silmäkulma rutussa edelleen ja vähä musta silmä

)
siitä ku päästii autolle olin käyny täysin normaalisti urinoimaan jeepin renkaalle kait? PAITSI... olin käyny huutaa ku hyeenä et VAIMO! VAIMOOO!!! TUU AUTTAMAAAAN MIU MUNA ON JUMISSA!!!
eli olin saanu penetroitumis ulokkeen jumiin joteki johokki ( paskat bläkloorder housut.. napit...en tykkää

) ja vaimo ku tulee paikalle olin jo kussu iha ehkä pikkasen housuun jo kait...

(oli varmaan oikeesti iso hätä?) ni eikös niagaran tulva portti auennu > slerba jokaseen ilmansuuntaan sohottaen kusin kätevästi makuupussiini joka oli vaimon kädessä

ja ihan pikkasen tais pirskottaa vaimon päällekkin

Zee-Zus!
sit olinki jo seuraavaks nukkumassa. kauheen hauska reissu vaik ajaa ei päästykkään.. ja tota pissa juttuuka en oo kertonu kellekkään
kuvia ei oikee oo.. joitai otoksia laittelen sit myöhemmin
ens vkl ois vapaata rakentelua kait. tarvii joku väliaikai viritys keksii taka kartaanille. tod näk vaihan vaa uuvet rojut ja talvel sit patrollin ymp laipallinen tilalle
ja tuliko ees krapulaa? ei

ei sitten yhtään mitään

rupee elimistöki olee aika turak vaik muute oonki jo iha täys ry%&ä...