Mulla takaperän laakerit oli 550tkm niin paskoina että ihme kun pyöri enää.
Etuperä ok etuseks. Laitoin 5.29 perät itse ja parempi tehdä itse, shimmataan tarkasti ja saavutetaan paras lujuus. Jos oikein haluaa euroillensa katteen niin tarkistaa välykset kuormitetun sisäänajon jälkeen.
Itse en antaisi hommaa muille, kun viitsii shimmata 0,05 tarkkuuteenkin niin palikat kiittää myöhemmin, toivottavasti. Et voi mistään tietää jos välyt onkin 0,3-0,5mm suurempi, vasta ääni paljastaa ylisuuret välykset ja silti perä kestää 30-100tkm. Maastossa hampaat voi kadota hetkessä.
Jos auto tulee maastoon niin en epäröisi 5.29 väliä, toisaalta maantiellä kone huutaa mutta maastossa akselit paukkuu ennen välityksiä. Ne pitää tietenkin olla tiukoiksi asennetut, vakiovälitys voi kestää hullut välykset mutta tiheä ei.
Säädin 0,1 backlashiks joka jo pieni mutta sillä hammaskosketus oli mielestäni ns turvallisella puolella.
Uudet ölyt, sisäänajon seuranta ja laakerikuormien tarkistus pitäisi johtaa hyvään kestävyyteen.
Välityksen valinnassa käyttöautoon ei kannata vaihtaa lainkaan, jos offaa niin tiheällä pärjää 35" renkailla maantielläkin. Mulla nyt maantiellä 33" ja 80kmh 2500rpm vitosella joka kova mutta samalla vaihteisto ja kytkinremppa siirtyy. 80-lätkällä ei tule ylinopeussakkoja.