Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 22.08.2014, 13:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Siis täh.. eihän visko tai sähköflektit liiemmin enää merkkaa jossain maantienopeuksissa, kun ajoviima jäähdyttää? Jos yli 60km/h nopeudessa alkaa jäähdytys temppuilla niin ei siitä mielestäni voi pelkkää tuuletinta syyttää.. ei minulla ainakaan ollut tuon 5.9 litraisen bensakrematorion kanssa pienintäkään ongelmaa ~50km/h nopeudesta ylöspäin edes kesähelteellä vuosi sitten, kun sähköflekti pimeni. Ilmastointikin pelasi ihan hyvin tuosta 40-50km/h nopeudesta ylöspäin. Kärryäkin tuli vedettyä satunnaisesti, painavin oli lähemmäs pari tonnia. Hitaassa nopeudessa ei toki kestänyt sitten ajaa juuri tippaakaan..


Jotenkin tuntuu, että tässä tapauksessa Pajerossa on jäähdytyksessä nyt jotain muuta vikaa kuin vain huono tuuletin, jos tuollaisissa nopeuksissa koneessa alkaa lämmöt nousta. Vesipumppu huonona, syylari vähän tukossa, syylarin rivat huonossa kunnossa/ välit täynnä möhnää, yms..?


Jumiin kiinnitetty visko vie konetehoja ihan turhaan, uusiakin viskoja yleensä saa. Viskoja usein on sekä normaaliin että raskaaseen käyttöön, ja se raskaan versio tarjoaa tiukemman viskon kautta parempaa jäähdytystä hitaissa nopeuksissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten