Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 21.08.2014, 22:25
Kontio Kontio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.11
Sijainti: Pietarsaari
Viestit: 88
Perusasetus

Nyt kyllä täytyy sanoa, että empä tiedä tuon vivun tarkoitusta. Koska tuollaista ei ollut missään kolmessa ZMM:n koneessa millä minä olen sorvaillut.
Mutta jos sen yläpuolella oleva vipu (varsi sentin mittanen) pyörii ympäri, niin se on voiteluöljyn jakoventtiili.
Vipu pitää normaalisti olla yläasennossa, ja kun sen vivun kääntää 90 astetta suuntaan tai toiseen yläasennosta, niin voiteluöljy menee johteille, ja muistaakseni sen voitelun sai menemään jonnekin toiseenkin paikkaan.. Mutta normaali ajossa vipu kohti suoraan ylöspäin.
Ja kun voitelua tehdään, niin vipu käännetään juuri se varttikierros, ja jätetään sitten siihen, sitten syöttövipu jompaan kumpaan suuntaan ( Z-suuntaan) ja ajetaan kelkkaa pikaliikkeellä edestakaisin. Jonkin ajan kuluttua öljyä pitäisi tulla johteille.
Poikittaiskelkkan ruuville ei tule voitelua, vaan se täytyy voidella öljykannulla öljyreikien kautta jotka ovat kelkan päällä.

Se syötön takaisinkytkentä vipu on tosiaan sellainen hervoton, mutta vasta loppupäässä se ottaa ihan pienen vastuksen ja "plumpsahtaa" paikoilleen..
Vastaa lainaten