Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 21.08.2014, 20:41
Kontio Kontio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.11
Sijainti: Pietarsaari
Viestit: 88
Perusasetus

Tuo alaviistoon roikkuva vipu on sellainen, kun kelkan ajaa syötöllä tai pikaliikkeellä esim. lukittua siirtopylkkää vasten (tai sitten kolari pakkaan, kappaleeseen yms.) niin kelkasta irtoaa syöttö (tämä ei siis koske kierresyöttöä, siinä on oma murtotappi).
Sitä vipua ylöspäin nostamalla saadaan uudestaan kytkettyä syöttö päälle teräkelkan sisälle... Eli silloin kun syöttö on katkennut ylikuormituksen takia, ja sitten kun uudestaan yrittää syöttövipua kääntää, niin mikään syöttö ei lähde päälle. Silloin pitää tuota vipua nostaa ylöspäin ja näin saadaan syötöt takaisin päälle.

Nyt en sitten saa mieleeni, eikä tuossa kuvasta saa selvää, että mitä vipuja ja namiskoja tarkoitat siellä pakanpuoleisessa kelkankyljessä.
Saatko kuvaa ko. paikasta?

Öljynä käytetään kelkassa johdeöljyä, sitten vaihteistossa käytettiin meillä ihan perus 46-hydrauliöljyä.
Vastaa lainaten