No ne uudet puslat sitten siihen tilalle.
Nämä puslat maksoi vähän reilu vuosi sitten noin kymmenen euroa kappale. Uusi tukivarsi uusilla puslilla on tänäpäivänä karvan päälle 200 euroa. Puslien uusimiseen menee toki vähän aikaa. Rahalla säästää siis aikaa ja ajalla rahaa.
Jotta uudet puslat ei menisi kovin äkkiä huonoksi, niin tukivarren asento akseliinsa nähden pitäisi saada kutakuinkin sellaiseksi, missä kulmassa tukivarsi on auton ollessa tasaisella alustalla. Silloin puslaan ei kohdistu koko ajan turhaa vääntöä tasaisella. Vanhasta tukivaresta sitä kulma ei saa selvitettyä, kun puslat on jo ihan kaputt ja tukivarsi kääntyy vaikka ympäri akselin. Kannattaa siis vilkuilla kulmaa autosta jo ennen paikkojen purkamista tai edes sieltä toiselta puolen.
Kulma näytti osuvan juuri sopivasti ruustukin leukoihin kuvan mukaisesti. Akseli kiinni noin puolivälistä ja tukivarsi lepäämään ruustukin "hännän" päälle:
Tukivarsi vaatii tukea, kun uusia puslia työntää akselille. Puslat on alkupäästään vähän ohuemmat, mutta kun ne löysät on käytetty, pitää viimeistään laittaa tuki akselin suuntaisesti, ettei tukivarsi taivu kiristyksen mukana. Puslan ulkokehä ei mene tukivarren reikään tietenkään suosiolla, vaan pyrkii taivuttamaan tukivartta kasaan. Puslan sisäholkki leikkautuu akselissa olevan rihlaukseen paikalleen mennessään.
Kuvassa näkyy kohdat, mistä tukivartta kannattaa tukea kiristyksen aikana. Laitoin tosin vain ylemmän tuen ja naputtelin alareunaa tampilla pikkuhiljaa puslaa päin kiristämisen edistyessä. Ylemmässä kohdassa oli väliin jämptisti sopiva 5mm teräslevyn pala tukena siinä tukivarren yläreunassa olevan lipan alla. Kyllä sinne joku 6mm paksu latta väliin mahtuu, eli vaikka 6x50 tai 6x60 latasta katkaisee sopivan mittaisen pätkän tueksi väliin. Sen mittainen, että on jämpti tuki ennen kiristämistä. Ylempi tuki pysyy hyvin paikallaan, kun puslan holkki kannattaa sitä. Alempi on hankalampi, kun tahtoo pudota itsekseen. Siksi tuki oli vain ylemmässä kohdassa ja naputtelin jatkuvasti tampilla alareunaa päin holkkia.
Se tukivarren päässä oleva iso aluslevy on aluksi hyvä väline työntämiseen. Sillä saa painettua sekä sisempää että ulompaa holkkia samanaikaisesti. Jossakin vaiheessa akseli paksunee, eli aluslevyn sisäreikä käy liian pieneksi. Sitten pitää kikkailla sopivilla apuholkeilla, etta saa työnnettyä puslaa sisä- ja ulkokehältä tasatahtia sekä akselin päälle että tukivarren silmään. Menevät sitten lopulta paikalleen: