Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 19.08.2014, 22:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ainakin molemmat omat XJ:t, nykyinen ZJ, yksi B- Omega, yksi A-Omega, ja monet muutkin ajamani perinteiset automaatit on kaikki pitäneet nopeuden/ hidastaneet moottorijarrutuksella, myös alamäessä. Eihän automaatti tietenkään samaan pysty kuin vaikkapa joku aataminaikainen perusdiesel manuaalilaatikolla, mutta kyllä ne kaikki enemmän tai vähemmän vauhtia silti hidastaa. Alamäessä maantienopeuksissa usein jo pelkkä kaasun päästäminen riittää pitämään vauhdin suht tasaisena, tai viimeistään OD:n tiputus pois päältä. Raskas kuorma päällä ei välttämättä sitä tee.


XJ ihan valehtelematta vingauttaa takarenkaita, jos laitat kahvasta ~80km/h nopeudessa ensin 1-2 päälle ja päästät sen jälkeen kaasun -> loota kun vaihtaa ykköselle ~60km/h kohdalla niin huomaat aivan varmasti.. pikkupuolella ajaessa hidastaa ykkösellä tai kakkosella jo vähänkin kävelyvauhdista kovemmassa nopeudessa. Ei itse ainakaan tarvinnut pakkovaihde päällä kauheasti alamäissä yleensä jarrutella. Samaa pätee tähän nykyiseen Grandiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten