Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.08.2014, 21:06
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kovinkaan monessa jenkki lootassa ei roppua ole mihin anturin laittaa ja panssarittomissa autoissa anturi tulisi kovin haavoittuvaan paikkaan.

Tästä vaihteistoöljyjen anturin paikasta on ollut puhetta aiemminkin, mutta kertauksena: Kaikista turvallisinta on laittaa mittari sekä öljypohjaan että lauhduttimelle menevään putkeen. Öljypohjasta näkee vaihteiston yleislämpötilan ja lauhduttimen menoputkesta näkee öljyn kuumimman lämpötilan vedätettäessä. Öljy voi lämmetä turbiinissa todella kuumaksi vaikka öljypohjan lämpö olisikin siedettävällä tasolla lauhduttimen jälkeen. Mitä hyötyä on viileästä öljystä öljypohjassa, jos öljyn hyvät ominaisuudet on jo kiehautettu turbiinissa pois?
Vastaa lainaten