Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 18.08.2014, 19:05
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.385
Perusasetus

Jep, ne puslan sisäholkit on tiukassa, kun ovat akselin rihloissa kiinni, eikä päähän pääse kiinni ulosvetäjällä. Niihin on kumminkin yksi aika kätevältä tuntunut kikka-kakkonen poistoon ja vähän myös asentamiseenkin

Olkakappale napoineen on nyt siis irti verstaan lattialla ja seuraavaksi ylätukivarren kimppuun.

Yläkolmio on pannuhuoneen puolelta kiinni rungossa akselinsa läpi kahdella ruuvilla. Akselin päissä on ne vaihtoa kaipaavat puslat. Kiinnitysruuvin kannat näkvät kuvassa pyöreällä merkittyinä. Neliö-merkki on ratiakselissa ja kolmio on öljynsuodattimessa:



Ympäristö on märkänä jäähdytysnesteen roiskeista.

Kun ruuvit löysää, löytyy tukivarren akselin ja runkokorvakkeen välistä säätöpala, joka pitää ottaa talteen ja merkitä sen asento tarkasti. Se määrää olkakappaleen pystykallistuksen sekä pitkittäin että poikittain. Palassa on yleensä monta osaa, joita on sekä taaemman että etummaisen ruuvin alla. Tässä oli kaksi pitkää palaa, jotka menivät kummankin ruuvin alle ja etummaisen ruuvin alla oli vielä yksi pieni pala, joka oli pelkästään sen ruuvin alla. Siis kaksi kerrosta kummankin alla ja etummaisessa vielä lisäpala. Säätöpalat olivat tukivarren akselin ja rungon korvakkeen välissä:

__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 18.08.2014 20:05
Vastaa lainaten