Kuva laturin sisuksista. Diodit olivatkin tehneet joukkoitsemurhan.
Johtuisikohan siitä, että on kolme akkua ja vinssaa kone käynnissä? Virtaa tarvitaan enemmän kuin nuo diodit jaksaa syöttää kuolematta lämpöhalvaukseen. Akusta toki tulee valtaosa virrasta.
Edittinä analyysi latauslaitteiden rikkoutumisesta:
Laturin diodit tuhoutuu ylikuorman takia ja menee oikosulkuun. Tästä seuraa ylijännite, joka polttaa lataussäätimen. Toinen vikaantumistapa on ylijännitepiikki, joka eristää yhden tai useamman diodin. Muille jää suurempi kuorma ja ne kuolevat ylivirtaan. Seurauksena on taas ylijännite, joka kuolettaa säätimen.
Tässä mun laturin tapauksessa ilman akkua laturista mitattu jännite oli luokkaa 16 V ja vaihteli kovasti, mikä on sen merkki, että ei ole kaikki muumit laturissa.
Ensi viikolla uutta laturia hakemaan.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 17.08.2014 19:24
|