Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 16.08.2014, 13:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Suosittelen asentamaan offikäytössä olevaan autoon öljynlämpömittarin laatikkoon. Jos autossa ei tehtaalta lähtiessä ole ollut (kunnollista) lisäjäähdytintä lämpölukemat saattaa yllättää - eikä suinkaan positiivisesti

Esimerkiksi Jeep Grand Cherokeessa tosiaan tehdas nerokkaana päätti jättää lisäjäähdyttimen pois viimeisimmistä ZJ:stä - ehdottoman järkevää se varsinkin oli 5.9- koneella olevassa versiossa. Mittarin asennuksen jälkeen huippulukemat omassa laatikossa on ollut ko. kulkineessa yli 120*C. Sitä laatikkoa on joskus tullut rääkättyä metsässä PALJON pahemmin, kuin missä käytössä se oli noilla lukemilla. Ei ihme, että lootasta tuli mittairn asennuksen yhteydessä ulos mustanpuhuvaa palanutta öljyä, ja välillä esim. talvioffissa syvässä hangessa hapettaessa oli vähän outoa hajua ilmassa. Lootahan se oli joka ilmoitti olemassaolostaan..


Aika monet automaatit tuottaa aika järkyttäviä määriä lämpöä, varsinkin jos vielä sattuu olemaan liian pitkät välitykset rengaskokoon nähden. Iso lisäjäähy on monesti paikallaan. Käytöstä riippuen sitten tarvittaessa myös se lisäflekti kaveriksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten