Viestiketju: VE syöttöpumppu
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 13.08.2014, 09:46
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Osaiskohan joku vinka hyvän sivun tuohon pumpun säätämiseen ? Olis pari pumppua mitä vois vähän opetella kunnostamaan
Periaatteesa pystyy paikallaan moottorissa säätämään, tarttis olla vaan tuo Stanadyne:n ajoituslamppu ja tarkasti luettavissa oleva asteikko kampuralta.

Homma pitäis aloittaa kotelopaineen mittauksella, jolla polttoaineen paine säädetään kohdalleen, jonka jälkeen saa ennakonsäädön jousen säätää kohdalleen. Jos autossa LDA se säädettäisiin samalla (ottaa näet paineen ennakonsäädöstä...)

Sitten säädettäis maksimikierrokset ja sen jälkeen syöttö kohdilleen. Siitä sitten tyhjäkäynti arvoihinsa ja vielä kuormantunnistus koeajolla kohdalleen, niin siinähän se sitten olisikin!

Ahtopaineen säätö pitäis ajaa paineilman kanssa, jotta sais sen jousen oikeaan "viritykseen" ja samalla havahtumispaineen kohdalleeen. Sen jälkeen karalla ahdonalainen syöttö kohdalleen.

Penkissä ajamalla menee n.1 - 1½ h, riippuen kuinka hyväksi hieroo!!!

P.S. Tyhjäkäynnin "humppaamista" ei ilman testipenkkiä saa säädettyä, koska silloin tarvii mitata jo niin pieniä polttoainemääriä, jotta kotikonstein niitä ei pysty tekemään. Jos nyt jotain sellanen kiinnostaa... MikJus:n räkytäky olis just tällasen säädön vaatima auto...


Ja oikein jos kiinnostaa, niin kirjastosta löytyy BOSCH:n kirja - VE RUISKUTUSPUMPPU - josta sitten tietoa löytyy enemmän kuin tarpeeksi......

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 28.08.2014 21:48
Vastaa lainaten