Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 12.08.2014, 22:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Laita laatikolle lämpömittari joko öljypohjaan tai jäähylle menevään linjaan niin näet koko ajan lämmöt. 90 on jo kohtuu korkea, jossain 70 asteessa melkeinpä parempi. Yli satkun jos menee niin on jo liian kuuma. Hetkellisesti voi käydä reilussa satkussa, mutta ei muuten. 90 asteessa pyörivät lämmöt voi laatikosta riippuen lyhentää kestoikää jo merkittävästi.

Mulla pyörii Grand Cherokeessa öljynlämmöt öljypohjassa kesäisessä kaupunkiajossa 80-100 välillä ilman apujäähdytinkennoa. Maantiellä n.70, ja talvella kympin verran vähemmän. Laatikosta tulee ulos palaneen hajuista ruskeaa öljyä tuollaisen käytön jäljiltä muutaman kymppitonnin jälkeen. Eli aivan liian kuumana käy keskimäärin.

Ainakin kaikissa Jeepeissä minulla on riittänyt offikäytössäkin isohko apujäähdytin syylarikierron jatkeena, flektin eteen sijoitettuna. Syylarikierto onsiitä hyvä, että se auttaa pitämään laatikon liemet kovilla pakkasilla riittävän lämpimänä.


Eikös runnerissa ole AisinWarnerin a340 laatikko? Jos sulla on sellainen, niin on sama loota kuin XJ Cherokeessa. Kestävä ja toimintavarma lodju, mutta tuottaa helvetisti lämpöä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten