Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 12.08.2014, 14:39
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Olisiko sammutinsolennodi mennyt rikki? siis se pumpun nestepäässä oleva sähköjuttu, johon menee muistaakseni yksi johto? taikka johto löysännyt/katkennu siitä?

Varmin toiminnan testaus on kuunnella esim.30 cm pitkällä puutikulla, että naksahtaa, kun kääntää virrat päälle. Siis puutikun toinen pää tuohon sammutussolennoidiin, ja toinen pää korvaan.

Tuo mittariston valojen puuttuminen voi johtua laturista (siis ainakin joissakin hodareisa merkkivalojen testaus käynnistyy, kun virta päällä, ja laturi ei lataa)
Toki voi vika olla myös virtalukon kautta ohjatulla puolella...

Siis sammutitko yhtään kertaa ensimmäisen käynnistyksen jälkeen? jos sammutit, niin toimiko merkkivalot?

Entä kun yrität käyntiin, niin haiseeko pakoputkesta diesel? jos pumppu on ollut auki, ja varsinkin harrastajien toimesta, niin esim. yksi pienen pieni hiekan jyvä riittää leikkaamaan mm. syötön säädön kiinni....

edit: Siis vaihdoitko laturin? jos vaihdoit, niin laitoithan nimenomaan hodariin tarkoitetun laturi? (Laturilla on startatessa 24v, vaikka on 12v laturi, ja kaikki 12v laturit ei välttämättä kestä sitä)


Laturi on alkuperäinen toyota laturi ja täysin samanlainen kuin vanha, muuta en vaihdon jälkeen tehnyt kun tarkistanut akulta latausjännitteen ja se näytti olevan ok,

Käynnistäessä en ole kyllä tarkkaillut pakoputkea/polttoaineen saantia mutta näiden pumppujen, sekä jakaja ja rivipumppujen kanssa on kyllä tullut ennenkin touhuttua ja tietoinen olen että puhtaus on ensisijaisen tärkeää, ja olisiko auto muuten toiminut 10 min "testikäytön moitteettomasti" ja vasta siinä vaiheessa sammahtanut, tiedä sitten häntä..

Laturi ja pumppurempan välissä käynnistin ja sammutin auton ainakin kaksi kertaa ja merkkivalot oli oikein niiden aikana kyllä kumminkin päin..

Itsellä kyllä epäilyt kohdistuu tuohon sammutussolenoidiin, jos kyseessä on se mihin yksi johto menee (kumihatun alla), sehän on kaiken lisäksi syöttöruuvin alla joten olisiko sen saanut oikkariin syöttöruuvin lukkomutteria avattaessa? vai kuuluuko siihen tulla 12v auton käydessä??, jos niin niin sehän olisi loogista että auto olisi sammahtanut kun seinään oikosulun sattuessa, mutta vaikuttaako tämä taas mittariston merkkivaloihin..

Perskutarallaa eilisen hermoromahduksen aikana jäi tiedotkin laittamatta kokonaan, autohan on hdj80 vm 93..
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten