Olisiko sammutinsolennodi mennyt rikki? siis se pumpun nestepäässä oleva sähköjuttu, johon menee muistaakseni yksi johto? taikka johto löysännyt/katkennu siitä?
Varmin toiminnan testaus on kuunnella esim.30 cm pitkällä puutikulla, että naksahtaa, kun kääntää virrat päälle. Siis puutikun toinen pää tuohon sammutussolennoidiin, ja toinen pää korvaan.
Tuo mittariston valojen puuttuminen voi johtua laturista (siis ainakin joissakin hodareisa merkkivalojen testaus käynnistyy, kun virta päällä, ja laturi ei lataa)
Toki voi vika olla myös virtalukon kautta ohjatulla puolella...
Siis sammutitko yhtään kertaa ensimmäisen käynnistyksen jälkeen? jos sammutit, niin toimiko merkkivalot?
Entä kun yrität käyntiin, niin haiseeko pakoputkesta diesel? jos pumppu on ollut auki, ja varsinkin harrastajien toimesta, niin esim. yksi pienen pieni hiekan jyvä riittää leikkaamaan mm. syötön säädön kiinni....
edit: Siis vaihdoitko laturin? jos vaihdoit, niin laitoithan nimenomaan hodariin tarkoitetun laturi? (Laturilla on startatessa 24v, vaikka on 12v laturi, ja kaikki 12v laturit ei välttämättä kestä sitä)