Niijoo ja äskeisestä unehtu tän päivän tai oikeastaan tän ja eilisen illan vittuuntumisen aihe.. nimittäin opel zafira 1.8 vuodelta 2001... "asiakas" toi autonsa tuohon tutkittavaksi viime viikon lopulla, tein pikaisen analyysin ja totesin että käy nyt viä luetuttamassa vikakoodit jossain ja kirjaa mulle ne kaikki ylös! Eilen tuo ooppeli sitten ilmaantui pihaan ja koodit vahvisti epäilykseni eli olivat seuraavat: 2.sylinteri sytytyskatkos, vääntömomentin säädön häiriö, lambda 2 virheellinen arvo... autossa palaa moottorivikavalo ja luistoneston valo kokoajan.. noh, sytytyskasetti vaihtoon (olevinaan suorasytty tms.) Ja lambda vaihtoon ja eikun auto käyntiin ja mitä tapahtuu? No edelleen palaa valot eikä mitään vaikutusta ollut mihinkään... no tästä hiukan ihmeissäni avasin googlen ja aloitin tutkinnan joka johti OCF sivuille ja samoilla oireilla löytyikin useampi auto samalla moottorilla... yhdistävänä tekijänä näiden kesken oli lopullinen vika... tai ominaisuus ku ooppelista puhutaan, kaikista autoista noilla vioilla on paljastunut ECU porsineeksi.. vissiinkin lähin paja joka noita korjaa löytyy niinkin läheltä kuin englannista... korjaus sinäänsä tuossa pajassa vissiin toimii ku antavat elinikäisen takuun työlleen ja korjaavat ecun uudestaan jos porsii heillä käynnin jälkeen..
summasummarum. Eniten tässä vituttaa kaik.. siis se että oma pika analyysi petti, vikakoodin lukijan analyysi piti paikkansa vaikkakin noi koodit on ihan täyttä fuulaa ja asiakas osti suotta uuden sytkäboksin ja lambdan... *ärrinmurrin*
En tosin näemmä ollut ainut kuka on samaan vipuun mennyt....
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86
"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"
The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
|