Hienoa työtä!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukkan
Siistiä työtä on ja tukeva tulee kyl. Kuinka paljon tulee lisää painoa ?
Oletko ajatellut, miten kevennät autoa. Tai lisäät tehoa ?
Omana kokemuksena se, että kun poistin hj tojotasta n. 150 kg, niin auton ominaisuudet paranivat.
|
Jeepissä on se hyvä puoli että auto on kevyt, ja koneessa on jo valmiiksi tehoa ja vääntöä toisin kuin tojotassa

Ei vaan, aina se painonsäästö muuten on ihan paikallaan, mutta toisaalta lähtöpaino tosiaan on aika alhainen - vakiokuntoinen 4.0 koneella oleva XJ automaattilaatikolla painaa vain n.1500kg +/-50kg.
Koneessa on vajaa parisataa heppaa ja kolmisensataa vääntöä. Tiheillä perillä ja isommilla renkailla se jaksaa ihan oikeasti mennä vielä pari tonnia painavana aika hyvin kiitos alhaalta vääntävän koneen (80% väännöistä käytettävissä n.1200rpm kohdilla). Lisäteho ei sinäsnä koskaan ole haitaksi, mutta normaalit ajot tuolal pärjää jo vakiokoneellakin oikein mukavasti. Ei ainakaan itsellä tullut tunne, että olisi puutunut 35" renkailla ja 4.88 perillä oikeastaan ikinä (auto punnittuna ajokunnossa oli 1900kg). Ei tuo toki mikään kasikone ole että hiekka tai muta lentää urakalla kun vähän polkaisee.