Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu
Miellätkö auton arvoksi ostohinnan vai käypäsen markkina-arvon? Meinaan vaan ku ite ostin ton passatin 150e hinnalla, remontoin melkein satasella, katsastin ja samalla muutoskatsastin pakuksi ni siihinki kulu miltei 120e ja kaiken kukkuraksi ostin kaverilta liki uudet kesäpyörät vanteineen 150e hinnalla... meni ostohinta yli moninkertaisesti mut väitän vakaasti et saan tosta omani pois milloin vain...
|
No eri asia onkin jos saat tosiaan 2000e laitteen vaikka 150€:lla viallisena. Tiedät että sen saa edukkaasti ajoon niin mikä ettei. Ihan hyvä diili. Ostin minäkin VW Caddyn 500€:lla. Ajoin vuoden. Maalasin hienosti telalla sen ja myin sen 1200€.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu
lähinnä siis haen tällä sitä että toisinaan tulee 4k€ arvoisia autoja vastaan 2k€ hintalapulla ku niis o jotain vikaa jota omistaja ei tiedä eikä kiinnostu korjaamaan vaan vaihtaa vain pois rikkinäisen tuotteen ja uutta tilalle.. ahh, kyl mie vaan nautin tästä kertakäyttökulttuurista! 
|
Noita tulee aika usein vastaan. Juuri sen takia kun porukka ei itse korjaile noita autoja. Huollossa tulee helposti pari tonnia huoltokustannuksia niin vähän on nihkeä vajaan 4000e autoa fixaa parilla tonnilla. Myyjä voi pitää itseään voittajana kun saa siitä sen pari tonnia. Ostaja taas pitää voittajana itseään kun korjaa sen parilla sadalla kun tekee työt itse mitä myyjä ei osannut.
Mut tuo meikäläisen C5 oli täysin ehjä ja juuri leimattu kun ostin sen. Maksoin siitä tosiaan sen 1500e. Enkä kyllä olisi paljon jaksanut nähdä vaivaa sen fixaamiseen jos siitä olisi esim. vaihdelaatikko hajonnut. Se maksoi itsensä takaisin kun toimi puolisen vuotta. Muinoin kun oli Volvo V70 niin laskin että sen hinta tippuu n.250€ luokkaa joka kuukausi. Ja oli todella vaikea auto päästä eroon. Noista parin tonnin paskoista pääsee aina eroon ja saa yleensä rahat käteen.