Terve.
Mulla Astrossa oli kaiverruskynällä kaiverrettu isosti konehuoneeseen numero ja ajattelin jotta onhan tuo varmaan varmennettu kun on suomessa jo monena vuotena leimattu.
Ei ollut tuota kuitenkaan varmennettu eikä mistään löytynyt numeroa.
Sain ohjeet ja lomakkeen jolla Metroautossa varusteiden ja osanumeroiden perusteella varnetavat auton ja sitten meistaisivat runkonumeron.
Soitin Metroautoon ja sanovat jotta kyllä onistuu ja maksaa 120 euroa.
Kyselin vielä että mistähän sitä numeroa vielä kannattaisi etsiä ja kertoivat että pitäisi olla oikean oven alapuolella auton alla rungossa.
Päätin sieltä viellä etsiä ja putsasin pellille koko runkopalkin, vaan eihän sileä mitään ollut joten löin itse ja maalasin rungon ja kävin konttorilla näyttämässä että tuoltahan se löytyikin? Kelpasi heille ja kun kyselin että kai nyt varmennat tuon konehuoneessa olevan, niin sanoi että eihän sitä nyt tarvitse kun oikea numero löytyi.
Mielestäni nämä numerottamot autot liikenteessä on ihan katsastuskonntreiden virheitä.
Kun auto on ensikertaa leimattu suomeen niin kottorisedänhän olisi pitänyt runkonumero meisttaa autoon ja varmentaa se???
Asiaa kun tiedustelin katsurilta niin vastaukseksi sain "Voi olla".
Työn puolesta on vastaan tullut SAAB 9000 saksantuontiauto joka oli jo rekisteröity suomeen ja nyt vietiin suomessa seurravan vuonna leimalle, niin eipä ollut runkonumeroa ollenkaan?? Ohjeeksi saatiin jotta meistatkaa aluperäiselle paikalle ja he varmentavat sen.
Jeep Wranglerissata ei meinannut löytyä ja kun lopulta omistajalta kyseltiin niin numerolöytyikin korista ja se kelpasi katsurille. Rungossa ei numeroa ole nytkään.
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari
Laittelin maahantuojalle (metroauto) viestiä että josko vielä pystyy selvittelemään mihin lyöty runkonumero. Muutenhan tuo on täysin toivotonta etsiä massatusta autosta.
|