Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.07.2014, 12:54
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Ite hommasin tollasen -02 S60 D5 Volvon tilapäiseksi kehonsiirtäjäksi alkutalvesta kun tuli toi Duramax Silverado myytyä... Olihan se alkuun aivan hirvee katiska kun on tottunu ajelemaan viimeset reilu kymmenen vuotta piristetyillä ja korotetuilla 4x4 V8-dieseleillä(viimeisimmässä 420hp/1050Nm takapyöriltä).

Jokatapauksessa kait tohon on pakko olla tyytyväinen, mitään isompia vikoja ei oo ollu 7kk/25tkm aikana. No Arcdickin lisälämmittimestä tais palaa palopesä puhki viime talvena (toimii kyllä vieläkin), just viikonloppuna vaihdoin etujousien jousijalkojen kumit ja laakerit, polttimoita on mennyt kourallinen. Suht mukavasti varusteltu; cruise, aut. ilmastointi, ajonvakautus/luistonesto, yms. Hiljainen sisälle, 182cm/100kg hyvin käypäset,erittäin mukavat etupenkit, jämäkkä ajoltaan, koneessa vetoja tollaiseksi ihan ok vakionakin, lämmin talvella (kunhan Arcdic toimii), kylmä kesällä. Kulutus n. 6,5l/100km, tosin mun ajotyyli on aika käskevä. pienin mitattu kulutus 5,7l talvikelillä, enkä sen kummemmin säästellyt. Tekniikaltaan ihan ok, eikä ruostetta missään. Ne huollot/korjaukset mitä oon joutunu tekemään on ollut helppoja tehdä, eikä oo tarvinnut mitään erikoisvehkeitä. Tankki 70l, parhaimmillaan oon tankannut 72l eikä edes valo palanut. Eli ei tartte olla kokoajan Aakkoset-asemalla boonuksia keräilemässä. Varaosien hinnat on olleet kohtuullisia, ite oon suosinu Orginal Volvo Spare Parts-osia.

Huomaa että on pohjoiseen tehty auto, lasit pysyy sulana oli keli mikä hyvänsä. Ovissa tuplatiivisteet, vahvan oloinen korirakenne ( ei nitise/natise), ovet aukee eikä tiivisteet jäädy.

Huonoa mm. aivan naurettavan ahdas takapenkki ( vituttaa kun vajaa 2vee potkii kokoajan selkänojaan, tota nelivuotiasta on ihan turha edes ajatella mun taakse istumaan), suht tilava takakontti mutta pieni luukku, ajovalot välttävät(paranis varmasti uusilla umpioilla) ja vähän kolho kaupungissa, näkee aika huonosti ulos. Takajouset kantaa aika huonosti kuormaa. Jos yhtään enempää tarttee tilaa niin kattelee suoraan V70/S80 Jylleä, kuulemma nää 163hp D5 koneet on kestävämmän maineessa kuin uudemmat. Automaatit vissiin vähän ongelmallisia jos huonosti öljyjä vaihdeltu, siks mun auto onkin manuaali.

Senverta tyytyväinen oon ollu että ajatuksissa hommata XC70 bensana/dieselinä tai sitten XC90 dieselinä. Mielummin muija tolla Volvolla ajaa kuin A4 V6 quattro Audillaan. Siitä tulis emännän auto ja mä voisinkin hommata taas itelleni jonkin sellasen fiksun käyttiksen, kuten esim. uudemman bensakoneisen Suburbanin Sillä sitten 50tkm vuoteen ja hippibensaa tankkiin

Viimeksi muokannut Tuomo : 22.07.2014 13:02
Vastaa lainaten