Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Ei 9mm pumpulla saa tukehtumaan vaikka vetäisi kaiken mahdollisen peliin. Jollain 11-12mm päällä alkaa tulla sekin annos mahdolliseksi ettei jaksa enää sytyttää.
Vanhoista vehkeistä kun on puhe niin tiivisteissä alkaa olla jo sen verran sanomista että helposti alkaa ilmaa ottaa kun siirtopumpun imu on suurimmillaan. Eli korkeat kiekat ja isot syötöt.
Dieselissä ei ilmansaannin ahdistus aiheuta pätkimistä.
|
Siis mitä tarkoitat: "... ettei jaksa enää sytyttää" Siis dieselissä jokainen "ruiskaus" syttyy ja palaa, joko enemmän taikka vähemmän, kierroksilla varsinkin (edellyttäen että osapuilleenkaan kunnossa)
Omakohtaisia kokemuksia japseista ja eurooppalaisista, että vanhemmiten syöttöpumpun (jakaja-) painepumppu alkaa olla ehtoopuolella: siis ei jaksa pitää (jakaja-) syöttöpumpun sisäistä painetta säädettynä, ja mitä enemmän sitä dieseliä pistetään suihkuille, niin sitä enemmän sisäistä painetta puuttuu!
Ja mitä enemmän pumpun sisäistä painetta puuttuu, niin sitä myöhäisemmällä suihkutus on, ja myös tuo puuttuva paine alkaa näkymään jakajapumpun vajaatäyttönä, siis suurilla kierroksilla ei kerkeä imasta dieseliä sisäänsä (Kavitointi suuruusluokkaa sama asia)
Ja mitä jyrkempi nokkalevy, ja isompi mäntä, sitä suurempi riski/ongelma... samoin kuin pienet /vuotavat/tukkoiset imuputket
-> siis vedä syöttöpumpun paluuletku sisälle, ja siihen 3-tie hana, josta valitset että meneekö paluuvirtaus tankkiin vai kirkkaan muoviletkun kautta sisällä olevaan astiaan....
Siis jos paluuvirtaus loppuu rankimmassa vedätyksessä, niin silloin ainakin ruiskutusennakko jää vajaaksi säädetystä..... ja saman saa aikaan, jos k.o ennakonsäätö sylinterissä/männässä on naarmu.
Ja joka tietää asiasta, pitää/saa kommentoida!