Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 19.07.2014, 08:33
Jeep-Antti:n Avatar
Jeep-Antti Jeep-Antti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.06
Sijainti: Anjala, .
Viestit: 311
Perusasetus

Tuossa kahden akun rinnankytkennässä ei merkkaa niinkään amppeeritunnit, vaan akun sisäinen vastus. Parempikuntoinen akku pienemmällä sisäisellä vastuksella, ottaa sen latauksen vastaan ja voi hyvin ..se suuremmalla sisäisellä vastuksella oleva kuolee siitä sitten nopeasti pois ja lisää vaan sitten laturin näkemää kuormaa.
Noissa erotusreleissä on se vika, että ne alentaa latausjännitettä kuten spekseistä näkyy. Saattaa olla, ettei kumpikaan akku enää sen jälkeen lataudu kunnolla.
Laittaisin tukevan pääkytkimen akkujen väliin ja toinen olisi hätävarana ladattuna valmiina tositoimiin tarvittaessa. Lataisin vara-akkua säännöllisesti erillisellä laturilla ja sitten metsäreissuilla voisi kytkeä ajoittain kiinni ja ladata siirtymillä jos varaus vajenee.
Vastaa lainaten