Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos joku asiantunteva ihminen on tehnyt k.o trailerin ENNEN tätä "vetoaisa direktiiviä", niin ei saa kilpiä helposti oma valmisteena, koska vetoaisa ei täytä vaatimuksia. Ja tuo "helposti" tarkoittaa sitä, että helpompi/halvempi tehdä koko traileri uudesta tavarasta, kuin hakea hyväksyntä tuolle olemassa olevalle vetoaisalle. (tietysti voi yrittää huijata, siis rälläköidä hitsisaumoja pois jne..)
Mutta: Nykysääntöjen mukaan voi tehdä jopa jarrullisen kärryn, ilman että ostaa sitä "pultattavaa vetoaisaa vetokidan ja muun runkorakenteen väliin" vai miten se meni? (vetopää ja akseli/-akselit pitää olla "parit")
Pitää vaan LEIKKIÄ TRAFIN Leikkejä, siis MUISTAAKSENI vetokidan ja akselin takaylityksen välillä ei saa olla hitsauksia, ja jotain muutakin yhtä "tärkeää" siinä oli....
|
OK, tämä ratkaisi asian. Traikun vetoaisa on hitsattu rakenne ja sen vaihtaminen on liian työläs operaatio saavutettuun hyötyyn nähden.