Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 12.07.2014, 15:59
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Joo, ja nyt kun nuo turhan pienetkin gummit maastokäyttöä ajatellen on saatu alle (ois pitänyt metätellä 35"...) niin suunnataas katse eteenpäin! Tää offipalstahan on sitä mukavata kateltavaa vaikka pikku sihneessä viikonloppu illanratoksi, tuollaisena iltana sitten rupesi ajatukset taas rullailemaan auton maastokelpoisuuden parantamiseksi! Jonkin sortin traumoja kun edellis safarilta jäi tuon oman auton etenemisen suhteen!

Siis tuollahan on jo määritelty revanssin paikka ja aika! Tuossa:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125416

Eli 26.7.2014 Ilomantsin makkaranpaisto safari taas ajankohtainen, ja mikä parasta ajopaikaksi valikoitui (ikävien sattumusten takia kylläkin..) aivan sama paikka ja reitti mitä edelliskerralla yritin edetä!

Nyt siis kaikkien näiden vaikuttajien, ja ehkä jopa aivojen välittäjä aineiden humaltumisen takia.. Kun olin aikani siis seuraillut offipalstalla liikuneen osan myyntiä ja nähdessäni osan siirtymisen huutokauppaan joka sulkeutui kyseisena iltana, jouduin pohtimaan is this madness..? Ja vastaus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta NO! This is SPARTAN!!

http://www.youtube.com/watch?v=-qR0Uke2XNI

Ja niinpä offipalsta oli taas sysännyt asiaa eteenpäin autoni maastossa etenemisen edistämiseksi! Huuto jäi minulle, ja kotiini saapui lisää amerikkailaista rautaa spartalaisen lockerin muodossa! Hintakin verrattaen jopa jenkkilästä tilaamisen jäi mielestäni edulliseksi!

Tuollainen kikkare!



Tuostahan sanovat että tuon pitäisi jopa olla lujempi kuin nuo monet muut merkit johtuen paksummista lukon sokkatapeista, saas nähdä!

Tuo siis tulee etuperään ja ei tarvitse varoitella asiaan liittyvistä ongelmista, auto voi puskea ja käyttäytyä kuin pässi jne jne.. Siis perus bertaltahan tuo kuullostaa! Tuolla autolla ei oikeasti pidetä nelikkoa tiellä huvikseen ja varoilta päällä, sitä pidetään kun takavedolla ei etene! Ja kun nelikko kytketään nopeudet jää siis kohtalaisen pieniksi, eikä kyseiset ongelmat todennäköisesti vaivaa. Napalukkojen kiinni pitäminenhän yksinään ei vaikuta mitään jos nelikkoa ei ole kytketty, ihan siis ajaa asiansa minun käytössä..

Nyt en ole viittinyt etuperää roveltaa auki pelkästään tuon sisään ujuttamisen takia vaan samalla tapahtuu muutakin, ensi viikolla alkaa siis pieni ehostusprojekti etuakselin suhteen! Mahdollisesti koko aksula vaihtuu toiseen bertan akseliin niin ei tartte pitää roikottaa tallissa montaa hetkeä..

Jos akseli vaihtuu kokonaan niin tässä on elintenluovuttaja:



Akselissa tulee olemaan kohtalaisen paljon tekemistä, johtuen siitä että tahdon etuakselista lopultakin casteritkin kohdalleen.. Fakta kun vaan on että jos auto nousee tontista tuonkin verran ylöspäin mitä tämä yksilö niin casterithan on ihan päin prsettä! Tuohan on periaatteessa täysin soa korkeudessa ilman että lehdet olisi vaihtaneet paikkaa, casterithan kääntyy näin vielä huomattavasti enemmän kuin soa:lla korotettaessa.. Ei tuo kyllä ole hirveästi vaivannut ja lukuunottamatta talvirenkaita auto etenee suhteellisen vakaastikin vielä.? Mutta pistetään nyt kaikki etuakselin kohdalta kuntoon!!

Akseliin tulee siis kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, pronssiholkit tutkitaan ja päätetään sitten. Jarrut muttuu levyjarruiksi ja tuo casterin säätö, murikkaan hyppää sisään tuo spartalainen ja autonpuolelle vaihtuu levyjarrujen kanssa yhteensopiva pääsylinteri johon on jo ympätty alle paineensäätö venttili takajarruja varten.

Ensi viikolla rupeaa tippumaan kuvia tuosta prokkiksesta!
Vastaa lainaten