Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rökäle
Olisko kellään mitään kokemuksia moisesta kapistuksesta?
Mitähän eroo on TDDi ja TDCi moottoreilla, uskaltaisko seota parisataatuhatta ajettuun -03 vuotiseen pikkupakuun.
|
Tuossa omassa wararenkaassa (vm 2001 focus 1.8 td) on kahta eri moottoria, tuo vanhempi on sähköohjatulla jakajapumpulla ja uudempi on common rail kone. noita kirjainyhdistelmiä en muista ikinä oikein, mutta vanhemmassa tehokkaammassa intercoolerissa on 90 hv ja uudemmassa reilu sata. tuo uudempi kone voisi olla parempi?
mittarissa on 350 tkm, ja 10 000km öljynvaihtovälillä ei tarvitse lisätä öljyä.
joskus taannoin jakopää on pettänyt remmin vaihdon jälkeen, mutta oli mennyt takuuseen.
Muuten kestävyydestä ei ole tietoa, takapyörän laakerit loppui keväällä muutaman tuhannen kilometrin jälkeen katsastuksesta ja kytkimen olen vaihtanut.
Ainakin tuo nimenomainen fiikus syö kannen lämpötila-antureita, nyt on ainaskin 3 anturi menossa.... helppo vaihtaa, kun saa näkösälle, koska nimenomaan kannen lämpötila anturi, siis ei tule edes nesteet ulos.
Jotkut sanoo että ford ei ole auto, eikä piika ihminen, mutta onhan tuo samalla lailla kulkenut, kuin muutkin budjettikamppeet....
p.s onko 200 tkm sinusta paljon ajettu?