Sitten piti miettiä mitäs seuraavaks..? Ratkaisu piti olla näitä lähes nolla budjettiin mahtuvia ratkaisuja ja safarivalmiutta oli haaveissa saada lisää parannettua? Pohjapanssaria,tractionbar... Ei pysty! Tään metallimiehen metallin muokkauksen sietokyky hetkellisesti vapaa ajalle ulottuvassa toiminnassa oli väliaikaisesti kaputt!!
Päätin jalostaa ajatuksiani toyotan jalostamisesta jaloviinalla..
Ei vaan lamppu syttynyt.. Jatkoin vahvempaan miettimiseen kannustavalla juomalla, mieti! mieti!
Meinasin jo saada migreenin liiasta miettimisestä!
Kuntelin jopa suomi iskelmiä..
http://www.youtube.com/watch?v=pa9rjtYgJL0
Prkule!!! Sitten rupes ajatus rullaamaan, nuo äijäthän tuntuu hävittävän ihan kaiken mahollisen! Männöö hevoset, traktorit, kissat ja koirat ja autotallit!!!
Idea!!!
Multahan katos viime safarilla kaikkea mahdollista! Kattokaahan tuota aimpaakin safari kuvaa jossa bertan takaloosteri on raollaan! Avainsarja makaa puoliksi avoimena hylsyjä vierellään aivan mudassa ja ties missä hevonhännän alustuotteessa, kadonneitten avainten lista oli musertava! Torxeja eri kokoja, tuumasia/millikoon hylsyjä jne. jne.. Tuo kikotin ravisteli heitoissa ja ojissa aika helvetisti kun niistä ei voinut päästä tuolloisella maastokyvyllä yli kuin turhankin korkealla tilanne nopeudella!
Aamulla siis kun heräilin ensimmäinen ajatus oli että tänään tehdään pönttö!! Tai no ainakin laatikko..

Työkalulaatikko joka kestää, on helppo käyttää ja sisään menee perustyökalut ja nesteet sekä öljyt. Kuormaliinoja, sakkeleita ja vetoköysiä/vaijereita.. Siis pitää mahtua!
23mm vesivaneria oli yllinkyllin eli siitä lähdettiin liikkeelle, vähän sahailua ja mittailua.. ja moneenkertaan!! Mitenkäs se ajatus ei kulkenutkaan yhtä hyvin kuin eilen..?

No! Puolipäivää sahailtua ja mittailtua tuossa oli tulos!
Lootan mitat: Leveys 98cm, korkeus 42cm ja syvyyttä 45cm.
Liftillekkin tuli kiinnikkeet tuohon päälle väkrättyä, ja lifti tuo samalla lisää kanteen sopivasti painoa että se pysyy vakaasti auki tuossa n.90 asteen kulmassa johon tuo maksimissaan aukeaa.
Tuolla muuten näkyy penkkien välissä tuo bertan lähes pakollinen varuste lämpimän talviautoilun puolesta, tarkenee kun tuo tohisee! Kenno tais olla 12-rivinen ja toistakymmentä senttiä paksu joten lämpöä tulee vaikkei muuten kokoa paljon olekkaan!

Oiko ollut niitä linja-auton lisälämmitin tai sitten henkilönkuljetus transitin.. Ei varmuutta!
Sitten katselin takalattian kuntoa ja ihmettelin miten paskoja nuo perusmaalit on kestämään käyttöä! Otin sitten vielä lootan ulos (on vain kahdella 10mm pultilla väliseinässä kiinni joten ei paha irroittaa) ja rälläkän käteen. Jonkin ajan kuluttua lattia sai sitten saman 2-komponenttisen konemaalin pintaan kun koko autokin on aiemmin saanut (toki väri on eri mutta sama maali siis kyseessä, koko autoon olen nyt käyttänyt vain tuota samaa maalia mustana/punaisena.)
Loota takaisin sisään ja loppumaalit hyötykäyttöön ja pienen puhdistelun ja hionnan jälkeen sudin ne lootan reunoihin sekä takapuskuriin, kylläpä taas kelpaa kuunnella vituilua auton vahaamisesta ja hinkkaamisesta!
Nyt pitää vielä muistaa tehdä liftin kiinnikkeisiin siipimutterit että liftin saa helpolla irti, laatikon ja kannen väliin tyrkkäsin vielä ovitiivisteen niin ei ainakaan ylly käytössä rämisemään! Ihan kelpo laatikko tuli ja omasta mielestä ja omaan käyttöön jopa käytännöllinen.
(Edit: Pitipä korjata tuo vesivaneri 23milliseks, ei näkyy kaikkea muista! 30mm ois ollu mutta kai tuokin kestää..)
Jatkuu..