Hihnapyörä on 2h motista eli hj:stä, jos ei näytä siltä se johtuu samasta asiasta kuin miksi tää auto näytti jonkun mielestä hyvin säilyneeltä.. Joka paikkaa on ropellettu! Heh!
Eli hihnapyörä on hj:n josta on pulttijakoa "venytetty ulospäin, keskireikää sorvattu suuremmaksi ja sokerina pohjalle kun sitä kerran silpoa muutenkin piti niin lyhensin sitä eli offsetti meni uusiksi!

En halunnut jättää sitä niin ulkonevaksi kuin se alunperin oli, pumpun kiinnityksetkin tuntui mieleiseltä rakennella tuolle linjaukselle.
Mutta summasummarum.. Asiat ei aina ole niin simppeleitä miltä ne näyttää! Se tuli huomata taas tuotakin tehdessä, kaikki osat mitkä piti sopia heittämällä oli kaukana siitä ja parhaillaan tuli tietyt osat ostettua pariin kertaan ennenkuin tuli soiva peli. Pumppu piti vaihtaa kun äänti niin prkeleesti, oli kolme hihnapyörä vaihtoehtoa josta yksikään ei sopinut huonostikkaan tuohon. nivelhaarukka halki yms yms.. Mutta pikku vinkki jos jollekkin on apua niin jos muuten tekee tuota tehostin settiä berttaan vaikkapa tuon ohjeen mukaan:
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=8288
Niin jos jostain sattuisi olemaan saatavilla bj42 ohjausakseli niin siinä on jo se törmäystilanteessa kokoonpainuva rattiakseli ja se käy suoraan jatkoksi hj:n ohjausakselille, ei siis tarvitse jyrsöstellä sitä suorakaiteen muotoista urososaa bj.n akselista.. Huomasin vaan!
Bj42 rattiakselin päässä on myös sellainen mielenkiintoinen vakionopeusnivel jota ensi meinasin jo itse käyttää, sitten lopulta päätin ettei korvausosaa saa oikein mistään ja ulkokuori nivelellä oli vaan suhteelisen ohutta peltiä joten välystäkin voi siunaantua helposti..?
Pistetääs vielä tälläinen minimaalinen ja tylsä tilapäivitys mittee bertalle tuon jälkeen tapahtui.. Tylsä siksi ettei asennuksesta ole yhtään kuvaakaan kun känny oli tuolloin säpäleinä, no nälkä oli siis saada bj:stä tuollainen edes kevyelle safarille sopiva laitos. Aikani pähkäillessäni ja kattelessani sitä youutuubia vai oliko se redtuubi vai mikä lie niin katse kääntyi ihan ameriikkaan asti!

Tuloksena oli että LA:sta läksi tulemaan pikku paketti amerikan rautaa bj:n perään!
Budjettilaitos mutta aina messissä (vaikkei aina haluaiskaan) ja ilmeisen kestävä tuo toyotan isoon perään tuleva murikka!
Enpä tuostakaan keksi mitään mahdottaman pahaa sanottavaa, toimii ja aina molemmat pyörät vetää. Jos tilanne vaatii toinen pyörä pääsee pyörimään kardaanin määräämää nopeutta nopeammin muttei kumpikaan hitaammin, eli luistamaan.. Jännältähän tuo alkuun tuntui kun tiukat asfalttimutkat taittui sillai aika vilkkaasti! Veto katsos menee tuolloin aina pitävällä alustalla sisäkaarteen puolelta ja toinen pääsee pyörimään nopeampaa, mutta käännökset siis vilkastui. Henkilökohtaisesti odotin ikävämpää asfalttikäytöstä, olin siis jopa positiivisesti yllättynyt kun homma sujuu näin sivistyneiden kilkatuksien säestämänä. Leimasetäkään ei osannut sanoa mitään pahaa kun leimalla tuossa käytin, itse pelkäsin kuin nätisti tuo jarrudyno menee muttei siinä ollut mitään erikoista kun kerran tuo autokin saa olla siinä vapaalla.
Asennus sujui tuhon c-klipsi peräänkin suht kivuttomasti, pikkusen joutuu päätä raapimaan jos ei tajua ohjeesta mitään. Mutta kun homman oivaltaa niin hetken nyhräyksellä perä on kasassa, kasasin varoilta kaksi kertaa kun jäi yksi lukkotappi ensi yrittämällä laatikon pohjalle.. Helevatan vatuloija!
Siinä huomasin eron kun maastoa varovasti autolle tarjoilin että takapotkulla tuli ajeltua entisiä neliveto paikkoja, ei perus loivat ojanylityksetään vaatinut nelikkoa enää, ei kato ristiriipu persaus enää..
Tästä on taas hyvä jatkaa..