Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 02.07.2014, 16:16
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Tässä vaiheessa bj:llä kestopäällysteitä pitkin rumutessa tuntui että ei perkules tää oo oikein, parempiakin autoja pelkästään tiellä ajoon on ja mitta alkoi tään bertan kohdalla täyttyä. Ei oo maastoon, ja tielle meluisa peruskotiloon verrattaessa! Tässä käytiin kamppailua auton jatkojalostamisessa safarikuntoon/ajankäytön kanssa, ja auton hävittämisen välillä..

Päätin antaa lomaviikkoni bj:lle ja kattoa mitä siihen saa aikaiseksi sillä aikaa!

Eli mielestäni auton kehityksen kannalta pahin ongelma hoitoon, sitä saatanan rattia pitää jaksaa kääntää ilman naaman punastumista tiellä ja varsinkin mettässä jos vaikka upottaisikin vähän. Ja tää taas tietty antais pelivaraa rengasvalintoihin, kuten ekalla safarilla tuli huomattua niin maa ei kantanut ja mulla oli gummit kapeimmasta päästä koko sakissa. (Jossain sukisukissa voi olla n.samanlevyiset 10,5"..tai jottain)

Tästä alkoi entisten ohjaushimmelien purun jälkeen hommelit, päätös kun oli tehty että simpukka tulee ainoalle oikealle paikalla ihan eteen.



Paksua rautaa tuli siis pohjalle, ja useastakin syystä. Ohjausakselien kulmat tuli paremmin, mahtui elämään syylarin kanssa ja toki tuo vahvistaa runkoa kohtaisen paljon..


Iskarin kiinnike mallauksessa, sipukka oli jo tässä vaiheessa jollain tapaa kiinni. Rautaa piti lisätä tämänkin alle kun tuo ohjausnivel tarviaa kohtuu paljon tilaa, sen takia iskarikiinnikkeeseen piti lisätä vähän mutkaa.



Edestäpäin, simpukka toimii kuten kuvasta näkyy myös akkutelineen kiinikkeenä. Akkuja en halunnut sirtää sisälle, ois kyllä helpottanut helvetisti!



Tässä sunnittelussa pumpun korvake, etukiinnike puuttuu vielä.



Pumun kiinnityslevyn väkästelyä, ei muuten ensimmäisellä yrityksellä sattunut pumppu mieleiseen asentoon! Näkyy varmaan reikien määrästä..



Siinä pumpun kiinnike valmiina, tuli ihan bueno!




Tuosta näkyy hihnan kiristys systeemi. Kuva huijaa, ei ole hihnapyörä kiinni seinässä!

Ylhäältäpäin, lämpömittarin johdon pää tuli särjettyä niin on "väliaikaisesti" vain pyörittämällä tuossa anturin päässä kiinni.





Säiliö löysi tiensä tuohon putsari viereen, tuosta kun seuraatte minne tuo kaarteleva letku menee niin näette moottorin huohotuksen toteutuksen, kuva on otettu juuri äskettäin ja voin sanoa että tuo ratkaisu kadotti moottorista kaiken öljyn "hikoilun" jota osassa näissäkin kuvissa vielä näkyy.




Lopullinen kuva nurkasta, testiajoa jo reilusti takana



Mitä voin sanoa? On kyllä ehdoton päivitys berttaan muttei ihan hetkessä valmis, itellä ei tahtonut viikko riittää.. Mutta kaikkien kommervenkkien jälkeen siinä se on ja pelaa hienosti!

Voisikos nyt tämän topicin nimen nyt vaikka muuttaa paremmin jatkoa kuvaavaksi, enää ei mielestäni ole kyse kunnostuksesta vaan bertan hitaasta jalostamisesta safareille ja harrastuskäyttöön!

Laitetaan nimeksi Käyttis bj:n jalostuprojekti safaripeliksi!

Jatkoa seuraa..

Viimeksi muokannut Bj 40 : 02.07.2014 16:22
Vastaa lainaten