Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 01.07.2014, 22:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro Näytä viesti
Tuli tänään taas uusi asia eteen, mitä en oo ennen näitten Toyotien kanssa puljatessa huomannut. Eli takaperästä tsekattiin öljyn määrä pienen ajon jälkeen, niin täyttöproppu avatessa suhauttamalla imi ilmaa. Onko normal vai huohotin tukkeessa?
Siis perä on käynyt lämpimämpänä, kuin oli proppua aukaistessa, aivan kuin tarkoitettu; siis japanissa autot ei saa tiputtaa öljyä, joten """huohotin""" on kumitiivisteellä ja jousella oleva venttiili, joka päästää ylipaineen pois, ja kun jäähtyy ajon jälkeen, niin imee stefojen kautta ilmaa sisäänsä, siis kun vähintään tuplahuuliset stefat, niin imasee vuotoöljyn takaisin....

Ja hommahan toimisi, jos oltaisi japanissa, missä epäpuhtaudet on ilmassa, ja autoilla ajettaisiin keskimäärin 6-9 vuotta ja kilometrejä tulisi 1/10 osa siitä, mitä noissa suomen hodareissa on....

Mutta suomipoika ajelee noilla paljon ja pitkään, ja jotku jopa kestopäällysteen ulkopuolella.... Siis kun ajetaan normaalia siirtymää niin kun ilman lämpötila on esim. 20 astetta ja perät lämpeää esim. 10 astetta, ja sitten ajetaan suossa pikkuinen pätkä, renkaat akseleita myöten turvelillingissä, ja pysähdytään varmuuden vuoksi pariksi minuutiksi! Silloin akseli (ja öljyt) jäähtyy, ja imasee 1/10 teelusikallisen tuota turvevettä pinjoniakselin stefan kautta perään... siis stefassa on hivenen turvetta, joka syö vaikka rautaa...

En ole yhtään oman auton huohotinta elvyttänyt, vähintään jousi ja kumilipare on vaihtanut paikkaa... toki parempi olisi nostaa huohottimet esim. konehuoneeseen, ja pistää esim. mopon muoviverkolla oleva bensansuodatin päähän.
Vastaa lainaten