Mun oma pähkäily tuohon on sellainen, että johonkin kohtaan putkistoa, esim vaimentimen johonkin nurkkaan, kertyy nokea, kun puhallus on koko ajan päällä. Sitten, kun kaasu nostetaan, niin paineen vaihtuminen äkkiä sitten pölläyttää ne noet sieltä ilmoille. Omassa autossa tämä ilmenee kaikista selvimmin, kun esim tunnin ajanut moottoritietä samalla vauhdilla. Sitten kun tulee vaikka rekka ohitettavasti ja sen mahdollisimman ripeästi, eli kaasu pohjassa, ohittaa ja oikealle kaistalle palatessa nostaa kaasun, niin silloin tulee semmoinen parin sekunnin läpinäkymätön pötkö putkesta ja levittyy hienoksi savuverhoksi. Tuossa siis ehkä tunnin aikana kertyneet noet pääsee väliaikaisesta loukustaan vapaaksi.
EDIT: kattelin tuon savutusvideon ja silmään osui heti tuossa alussa, että joku taisi mut G-Mersusta (?) bongata liittymässä. Ainakin valoja näytti väläyttävän. Enpä silloin huomannut, mutta hyvä, että nyt edes.