Joku kyseli päivityksiä tähän. Se on harvinaisen helppo homma, puolen vuoden aikana tapahtunutta edistystä: Ei mitään!
Ei tätä kuitenkaan unohdettu ole, hiukan on sentään saatu tavaroita kerättyä.
Vanteet tähän, kuten Muuliinkin kävin juuri noutamassa kotiin ja mukana tuli kasa HMMWV:n vetareita:
Piti hiukan sovittaa että onko varmasti sama pulttijako, ja onhan se. On muuten todella surkean kokoiset jarrulevyt yli 4600kg:n Hummerissa

Tosin napavälityshän tehostaa jarruja 2:1 suhteessa. Noihin pitää varmaan porailla hiukan jäähdytys- ja kuranpoistoreikiä, tulevat kuitenkin aika lämpimään paikkaan pohjapanssareiden sisälle.
Saako käsijarru muuten olla hydraulinen vai vaaditaanko mekaaninen käppäri jossainpäin maailmaa? Jarrusatula ehdokkaita on kovasti mietitty ja vaijerikässäriä en tee ellei jotkut säännöt jossain sitä edellytä. Vaihteistosta löytyy kuitenkin parkkilukko, joten pitempiaikaisesti ei käsijarrun varaan tarvi muutenkaan autoa jättää. Mielellään autosta koittaisi tehdä sellaisen että mahdollisimman monet säännöt täyttyy, joten olisi helppo lähteä kauemmaksikin jos tilaisuus tulee.
Lopuksi vielä kuvatus tulevista kardaanin laipoista ja laippa-aihioista joilla GKN 100mm CV-nivelet yritetään saada kiinni vaihteistoon, jakolaatikkoon ja periin. Uteliaisuudesta koitan miten tasanopeus kuulanivelet toimii tällaisessa härvelissä:
Hiukan sellainen olo ettei tämä ihan lähiaikoina paljoa tule edistymään, mutta jos syksyllä saisi rykäistyä tätäkin jo eteenpäin. Jatketaan rauhassa tarvikkeiden hankintaa siihen saakka