Mikään alle 5000 euron 4x4 alle autohan ei ole järkevä auto päivittäiseksi kättöautoksi!
Vaan sinun vaatimus listan täyttää aika täydellisesti Jeep Grand Cherokee!
-Neliveto, löytyy neliveto vaihtoehto jatkuvaan talvikäyttöön ja alennusvaihdetta maastoajoon.
-Mahdollisimman pienet käyttökustannukset, bensa vehkeissä ei diesel veroja ja siesel vehkeitäkin löytyy.
-veroilta eikä vakuutus maksuilta ei voi välttyä.
-varaosia saa vaikka kuinka ison veden takaa ja kotimaasstakin löytt paljon osa toimittajia.
-Vetomassa, useimmissa on 3500 kg joten se riittää hyvin vähän isompaakin vetoon.
-Hintaluokka max 5000 euroa, tällä hetkellä hinnat näyttää alkavan 2500 eurosta vakio kuntoisia vaan itse suosittelen etsimään hieman rakennettua tai jopa enemmänkin ja nyt näyttäsi olevan 3000 eron hintaan peli jossa on jo korotus, karkiammat kumit, vinssipuskuri ja vinssi asennettuna. Ja jos tälläisen harrastajan pelissä on jo mahdolliset mätä hitsaukset tehty niin ehdottomasti tälläistä kannattaa harkita.
Mitä lähemmäksi hintaluokka menee tuota 5000 euroa niin tarjolle tulee Diesel vehkeitä, vaan ne näyttää olevan järjestän vakioita.
-Lisä plussana Jeepesistä löytyy ilmastonnit ja kaikki muutkin mukavuus laitteet kuljettajan hellimiseksi.
-Alustasta, Jeep Grand Cherokeissa on erittäin toiviva alusta jo vakiona ja hieman korotettuna se toimii vieläkin paremmin.
-moottorit, 2,5l TD, 4.0l suora 6, 5.2l V8, 3.1l TD. siitä voi valita.
-kilometrit, tämän hintaluokan peleissä näyttää järjestäen ollevan yli 200.000 vaan alle 300.000 km.
-osia, osia ja purkuautoja on paljon tarjolla ja huonona puolena voikin mainita tarvikeosien liiallinen trajonta jolloin mopo pystyy karkaamaan helposti käsistä rakentelu puolella.
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tate
Esitä oma mielipiteesi mikä olisi hyvä neliveto päivittäiseen käyttöön?
Omat vaatimukset on:
-neliveto (saa olla jatkuva tai kytkettävissä)
-mahdollisimman pienet käyttökustannukset (kulutus, verot, vakuutukset, varaosat)
-vetomassaa pitäisi olla mieluiten sen verran että saa vedettyä perus henkilöautoa trailerissa
-pieni hankintahinta eli pysytään mielellään hintaluokassa 0-5000e, hyvillä perusteilla toki saa olla kalliimpikin.
Tällä hetkellä mennään UAZ 452:lla ja tekisi mieli jotain "järkevämpää" tilalle... 
|