Olipas kolmessa viikossa uponnut tämäkin viestiketju totaalisesti.
Suzukin pintaruosteille annoin ensiavuksi puhdistus-ruosteenestomaali-pohjamaali-pintamaali-käsittelyn.
Takaiskarit laitoin uudet nesteiskarit, vanhat olivat muuten kunnossa mutta suojat ruostuneet puhki, ja tosi jäykät kaasuiskarithan ne oli; ajo-ominaisuudet tiellä paranivat.
Varastosta löytyi Boschin kantikkaat apukaukovalot; ne karjapuskurin alle ja nyt näkee entistäkin paremmin.
Takapyöränlaakerin vaihto oli odotettua helpompi homma, laakeri 28 € ja kotitallissa tunnin verran työtä.
Perä hiljeni tyystin, on mukava ajella !
Itse asiassa ne muutamat SJ-yksilöt joilla olen ajanut eivät yksikään ole olleet tekniikalleen näin toimivia ja hiljaisia.
Tämä on myös ensimmäinen kokeilemani jossa neliveto - takapyöräveto välillä voi vaihtaa vauhdissa ilman "runksahdusta".
Äänieristeeksi laitoin penkkien alle ja takatilaan retkipatjaa, samoin alumiinista tehtyihin takasivuverhoiluihin.
Takasisälokasuojiin lämmittelin bitumimattoa.
Ilmankierrolle täytyy tehdä jotain, ei pysy lasit kuivina.
Voi olla että teen takaoveen reiän, ulkopuolelle (vararenkaan taakse ?) ritilä ja sisäpuolelle tietokoneen tuuletin.
Sen pitänee pyöriä aina auton käydessä ettei tule pakokaasut sisälle - eikähän nuo tuulettimet paljoa virtaa kuluta saatikka sitten meteliä pidä.
Talvirenkaat laitoin alle, eikä tuo "moottori" oikein jaksa Suzukia kuljettaa noilla renkailla; loiva ylämäki ja nopeus alkaa laskea kahdeksastakympistä - ja kun painaa kaasua niin huomaa että se olikin jo pohjassa...
No, se ei minua hirveästi haittaa.
|