Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 28.06.2014, 08:04
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Mietin et misseehän järjestyksessä sitä esittelis kaluston, mutta kai se on tuosta mehtävehkeestä lähettävä liikkeelle, se tuli kuitenni ensmäisenä miulle, kahotaa se käyttis sitte myöhemmin

Autohan on Y60 korinen GR Patrolli 2,8l koneella vuosmallia 1990, senhän mie huusin täältä palstalta, vaikka se saman seuran ukolla olikii myynnissä, kyseessä on tavallaan "latolöytö" jonka Agitsu oli bongannu vanahoilta kotikulumiltaan ja auton alakuperänen omistaja oli jottain kautta tuttu, Agitsu ossoo kertoo varsin tarkemmin nuista jos joskus haluvaa

Sehä olt ihan peruskuntonen, vajjaa 7v seissy GR, ruostetta oli kohtuullisen vähän, runko ja korikiinnikkeet olt kovat ja peltiähän siihe ei älyttömästi tarvinna laittoo, perus paikat, helemat ja lokarin kaaret, sekä vähä peräkontin pohjaan. Tekniikkana oli RD28 vaparikone, jostai syystä auto lie kärsiny konerikon ja sitten oli vaihtunu kone vähemmän ajettuun vapariin, kiitos Tapsan, miulla on nyt siihen turbon himmelit, pl pumppu, mut lie vaparinkii pumpulla saa savua aikaan kuha saap ahtimen (väliaikasesti) kiinni. Sen tähen "väliaikasesti" koska tuon ois tarkotus ajastaan liikkua remmiahtimen voimin, sais sitä alavääntöö nussakasti lissee ku antaa Eatonin herätellä koneen ja sit jos ei paine piisoo ni sille joku scania kokonen ahdin kaveriksi et OIKIASTI piisovaa paine padassa

Niiko kaik rojektit, ni hommatha alakaa hitsuutteluilla ja nehä suatiin kohtuu ajassa tehtyy, samalla mie käytin auton leimalla, hylsyhä sieltä tuli, mut vikalistas olt ainoostaan 11 kohtaa, jossa nelja oli jarruista, onneks palstalta löyty jarrusatulaa jne, millee sain pelittämään ne kohtuu pienellä vaivalla, ALB venttiili tuotti eniten vitutusta kun ehjää ei saanu mistään (halvalla) ja paineensäädintä ei kanssa saanuna millää järellisellä ponnistuksella kiinne, oli Wilwoodin vehkeet niin vammasilla liitinkoolla, ettei niitä nissaniin iha helepolla saanu laittaneeks, vaan onneksi on tuttuja jotka osaa herättää kuolleista ja kaveri sitten sai alakuperäsen venttiilin korjattua Iskarien vaiholla ja helemojen hitsauksella saikii sitte leiman ja olkoha et toine ajovalo olt hapettuna ja eiku leimoo lappuihin

Mie ku en sitte ossoo näköjää tehä sillee puolittain ni purin sisustuksen helevettiin ko vanaha olt homeessa ja väkästelin uuvet lattiamatot tuoho autoon, samoten ko iskarirempan yhteyvessä tuupattiin alle 3" korottava Terrain Tamerin jousisetti ja jotai koiranluita tuli vaihettua kans kaik neljä ympäriisä, samoten tuli vaihettua olkalaakerit ja pyöränlaakerit ja ohjausiskariki, sieluun palanu vielkii ne kauhukuvat woblaavasta patrollista ja siitä mite auto karkaa lapasesta, ni aattelin et vaik en leimuuttaskaa tuota ennee ni tiellä on pysyttävä jos niin haluvan

Niitä kuveja on aika vähäsen, mut laittelen tähä ny muutaman. Vielhä tuosso paljo tekemistä ja sipistelyä, mut turboo, renkaita ja vinssiä vaille ois pyhäoffailuihin kelepo vehe, et parin illan työllä auto ois niiko ajokeleponen, loppu rakentelut meinasin sitte tehhä ajojen välissä ihan ajan kanssa, visioitaha on vaikka mitä

tästähä se kaikki lähti, veturina viel edesmenny työkulukine, hermojen menetys PERKELE Terrano..



joulupaketteja offroadtarvikkeelta



ajopuolen parantelua, täähä on patukkamiehille tuttua touhua jo



vähä helemojen korjuuta, tässä on tuo apukuskin puol ns valamis pohjissa..



sisustushommeleita



leimattu!!



niiko näkkyy ni autos on alakuperänen vinssipuskuri kiinne ja meinasin tuon keulan pittee aika pitkälti vakiona, tarkotus ei oo tehhä (kait) mittää hoocee suunnistus kulukinetta, vaan ajella ihan hupina safaria millo sattuu olemaa reissuja tahi sit koittoo crossia, sen tähen en oo lähteny silpomaan keulaa et sais ylitystä pienemmäksi tms. JOS mie joskus teen ihan vimosen pääle (kilpa) offivehkeen ni se on sillo putkirunkonen tahi lyhyt GR patrolli tms, tälläne bussimalli ei miun mielikuvan mukaan vastaa ketterää vehettä mettäs crossiinki patrol on auttamatta liian raskas, varsinki siinä varustuksessa mittee tuo yksilö tulee olemaan, eli ennemmi lähtisin muokkaamaan vaikka takapihalla olevoo S10 blazeria kierrejousitetuksi ja esmes nissanin akseleilla officrossiin sopivammaksi, se onkii sit toinen visio

tähä kamppeeseen on viel tosiaa tekolistoo jonniverta..
- ahdin kiinni
- pakoputkisto mallia virtaava
- loppu peltikorjaukset
- ylimaalaus
- vinssi
- kattotellinkiä ja valoja
- sähköväkästelyjä, invertteriä jne..
- penkit sisälle (kunnolliset)
- välijäähytin
- remmiahdinta ja metanoliruiskutusta konehuoneeseen..
- pari muuta hullua juttua, niistä myöhemmin

ja lopuks ny viel, et en oo päättäny edes rengaskokoa, ajanko leimarenkailla 33" vai koittasko tuohon saada sopimaan 35" alle, aika näyttää mitkä tulee
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten