Näytä yksittäinen viesti
  #26  
Vanha 27.06.2014, 01:09
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti


Kuka muistaa Audin 80-luvun turva systeemin?

Jos kone ja vaihdelaatikko siirtyy kolarissa taaksepäin, niin vaijerit vetää rattipylvästä eteenpäin, ja kiristää etu turvavyöt.

Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa.
. mm maastureissakin kun on pitkä rattiakseli, niin on liuku joka menee törmäysessä sisään jos akseli pohjii niin ratti akselin nivel menee poikki.
ostin 92:n lj70:n joka oli ajettu kuskin mukaan mäntyyn noin +60-70km/h, jopa noin vanhoissa autossa on jotain jo ajateltu. vaihe loota kone paketti oli sukeltanut auton alle etutukivarret olivat taipuneet eivätkä menneet ohjaamoon, ratti akselin nivel oli mennyt poikki liuku osan pohjittua. mutta suurin syy miksi kuljettaja selvisi hengissä oli se että oli 2 promillen kännissä ja lihaksen rentoina kun kolari tapahtui, tätä asiaa autotehtaatkin ovat tutkineet miten ihmisen lihakset saisi lamauttua rennoksi törmäyshetkellä.
Vastaa lainaten