Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis tarkoitin tuolla manuaaliohjauksella sitä, että kun on tiedossa, että pitää vetää läppä lattiassa pitkään/äkki repäsy, niin siinä odotellessa vois tuon vesimassan jäähdyttää...
Ja stten tuo kuumalla kelillä jatkuva käynti; Jos sähköä on fektien pyöriessä ylijäämää, niin ei ongelmaa. (mutta jos olisi tilanne, että esim. vinsauksessa laturi/laturit eivät jaksa ladata, vaan akut purkaantuu, niin tuo 10-40 tms. amppeeria on liikaa turhaa kulutustusta.... p.s en ole nähnyt yhtään tehokasta sähkövinnissiä maasturissa, missä vinssin ilmoitetulla vetovoimalla jaksaisi pitää jännitteet niin korkealla, ettei akut tyhjenisi, edes moottorin kierrokset tapissa, tyhjäkäynnistä puhumattakaan...)
|
Lainaus:LaaLaa
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
. p.s en ole nähnyt yhtään tehokasta sähkövinnissiä maasturissa, missä vinssin ilmoitetulla vetovoimalla jaksaisi pitää jännitteet niin korkealla, ettei akut tyhjenisi, edes moottorin kierrokset tapissa, tyhjäkäynnistä puhumattakaan...)
Kannattaisiko joskus käydä kisoissa katsomassa tai edes safareilla?
Lainaus:tapsa4x4
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Kannattaisiko joskus käydä kisoissa katsomassa tai edes safareilla?
Niinpä. nyt on tolla vehkeellä vinssattu 24v sähköillä 7vuotta ilman ongelmia kisaa ja safaria paljon.
Kisa käytössä oli 80a scanian laturi ja 2x55A optimat ja koskaan ei ollut tilannetta että olis käynyt edes lähellä että sähkö olis loppunut,nyt ollut vuosia 45A hj61 laturi ja optimat akkuina uus moottori lisäs sähkön kulutusta mutta ei vielä oo loppunut. Vinssinä ollut aina warn m8274 sähkön puutteeseen ei koskaan oo vinssi pysähtynyt,moottori kun päivitettiin bowmotor 2 niin mekaaninen kestävyys tuli vastaa aika nopeasti.
Kerran venäjällä safaroidessa oli vinsseistä puhti pois ja kotona rupesin tutkimaan missä vika on toinen optima oli kuollut niin että vaikka kuinka latas niin jännite jäi 10.5V joka aiheutti aika moista vino kuormaa ja jännite häviötä.
.....................................
Siis minun sanavalinta äidinkielellisesti väärä/epätäydellinen:tuo alkuperäinen loppukaneetti?
"" p.s en ole nähnyt yhtään tehokasta sähkövinnissiä maasturissa, missä vinssin ilmoitetulla vetovoimalla jaksaisi pitää jännitteet niin korkealla, ettei akut tyhjenisi, edes moottorin kierrokset tapissa, tyhjäkäynnistä puhumattakaan..."" Olisi pitänyt kirjoittaa: "--- Akut mettää varaustaan---"
Siis en epäile, ettei löydy niin hyviä latureita ja akkuja, ettei sähkö lopu, vaikka vinssillaan enemmänkin. (mitä matalampi jännite vinssillä, sitä hitaampi, ja sitä enemmän moottori lämpenee samalla vetovoimalla)
Mutta: Siis Missä/Kenen offi maasturissa on niin tehokas laturi/laturit, jossa esim. n. 10 000 sähkövinssi, että tuolla nimelliskuormalla latausjännite pysyy niin korkeana, ettei sähköä pureta akusta? varsinkin tyhjäkäynnillä?
p.s minullakin on pari 70/80 luvun n. 80 amppeerin kuorma-auton 24v laturia hyllyssä, ja muistaakseni huonommalle luvataan 28 volttia 10 Amppeeria/1500 ankkurikierrosta, siis laturin pyörintänopeus. parempi muistaakseni n. 35 Amppeeria; nykyään laturit voivat olla vielä parempia.
Ja ei ole ollenkaan harvinaista, että "oikeat" vinssit, jopa 24v nykäsee 200+ amppeeria nimelliskuormalla, 12v vinssit tuplat.... ja tuo on tyhjälle rummulle, 4. kerroksella rummulla tuo virta menee jo n. 6200 lipsin (2800 kg vetovoimalla)
http://www.madecor.fi/esitteet/X100PB_SPEC_FI_01.pdf
---------------Menee ohi aiheesta, ja PILKKU saa kyytiä....----------------