Isot kiitokset kehuista! No arvaattekos jäikös nuo gummit sitten alle ja näin päästiin elämään vain rauhaisaa yhteiseloa autovanhuksen kanssa..? No ei ihan!
Nuo sirkkelit oli alla kokonaisen viikon, ainakin melkein..

Tajusin töihin ajaessa gps:llä nopeutta tarkistellessa että ensiksikin bj on meluisa auto ilman äänieristystä varsinkin isoilla kierroksilla, ja sen että nopeusmittari taisi valehdella jotain 15km/h noilla leikkureilla!

Ei siis ollut 80 lapusta persiessä juuri haittaa!!
Vaihdeltiin sitten mustia ja pyöreitä ristiin rastiin kavereiden kanssa ja minulle päätyi ensimmäiset MMAAAstokumit! Mahottoman muhkean näköiset allterrainit mangelseilla, 255 jottain oli koko..

Ja tottakai lainkuuliaisena leimatakkin nuo piti heti kättelyssä, ja tuskin kai tarvetta isommille enää tulisi..
Pari kuvaa todisteeksi moisista maastogummien aatelisista!
Huomatkaa mahtava rekan takapönttö (vaimennin), ei muuten ahistanut!
Noilla eväillä mentiin kesä ja mittarivirhekkin pienentyi vähän mutta jäi sitä vielä ihan omiksi tarpeiksi..
Syksyllä piti saada sitten talvinakkia alle, olihan bj minulla aivan käyttöautona eikä harrastepelinä. Metsästysharrastuksen yhteydessä kun sai vielä harrastaa motorsporttia niin mikäs sen mukavampaa!
Mutta mitäs sitten tapahtui, autoon piti ruveta ihme viivoja koristeeksi vaikka muodot oli ennestään kun madonnalla!!
No joku päähänpisto oli iskenyt ja kylki tuli rälläköidä auki!!
Ja kun siitä oli selvitty niin vielä isompi järkytys oli kun siihen ilmestyi joku tuollainen helvetin ruma räystäskouru! Poikakin tuumi että hyi helvetti kun on ruma!
Pakko sitäkin oli rälläköidä!!
Vähän siedettävämpi, mutta ei näytä vaan hyvältä..
Miksi ihmeessä siis moiset piti saada?? No joulupukki tuli etuajassa (kuten miehet yleensä) ja toi tuollaset gummit talveksi. Extreme avalanche 265/75r16.
Ja taas kiireellä konttorille merkkaamaan koko ylös kun on kerran kauheat monsterigummit saatu hankittua! Eikä isommat edes alle mahtuisi, näkeehän sen tuosta kuvastakin!
Tällä setillä talvi tuntui menevän kivasti ja jänis safareilla etenemiskyky oli ihan kelvollinen.
Sitten taas rakentelu hammasta alkoi kolottaa, tallin pyödälle ilmestyi outo kasa hi-tech metallikikkareita mustalla kumilla maustettuna.. Minnes nuo menee!?
No sinne akseleitten kaveriksihan ne meni!
Sivuprofiilia!!
Tulihan renkaalle taas kivasti tilaa pyöriä! Ei ahdistele enää rengas pyöränkaaria..
Mutta samalla tuli huomata että hieman kovahan siitä tuli ajella, no jouset herkistelyn alle ja ylimääräiset lehdet mäkeen!!
Käytös parantui huomattavasti! Loppui töyssyissä tuntuva joustamattomuus ja jousituksen pintaherkkyys oli paaaaljon parempi kuin originelli kokoonpanossa. Kierrevieterihän on pintaherkempi ja nyt auto oli yläasennossaan pelkästään niiden varassa, ja mikä parasta tämähän näytti taas avaavan uusia portteja tuleviin rengasvalintoihin!
Tästä on taas hyvä jatkaa..