Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 23.06.2014, 09:23
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Oma T4 ('91/420tkm) narisee kanssa töyssyissä yms. mutta se johtuu kallistuksenvakaajan pystytangon kuluneesta yläkumista,on väärässä kohtaa vakaajan tangossa kiinni.Ilmeisesti olen epähuomiossa kiristäny iskarin ala-ja pystytangon pultin kun auto on ollut nosturilla ja tukivarret ala-asennossa.Puslat kierteellä normaali asennossa.Yläpalloissa ei ainakaan ollu viimeks (n. 2kk sitte) väljää.
Eli siis kannattaa tarkastaa ne kall.vak. tapit ennenku alkaa taistelemaan yläpallojen kanssa.Suihkauttaa vaikka silikonispraytä,CRC:tä tai jotain muuta "uskonkohottajaa" niihin kumeihin ja kuuntelee että vaimeneeko narina hetkeks.

Hyvä työkalu ylä-, ja alapallojen testaamiseen on paksu putki tai harjateräs (halk. n. 30-50mm),ja siihen 90 asteen kulmaan varsi.Harjateräs asetetaan renkaan alle pitkittäin ja auton paino päälle,sitten vemputetaan varresta kevyesti simuloiden nivelille ja laakerille Nürburgringin mutkia.Kässäsittekö?
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten