Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.06.2014, 13:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tasonsäätöhän on paras toteuttaa mekaanisella venttiilillä, ellei ihan välttämättä halua ohjainpurkkia sekä taso-, että paineantureita = ihanan kallista. Tosin silloin saa portaattoman tasonsäädön ym kivaa.

Niiauksella tairkoittanet ilmapalkeiden tyhjentämistä kokonaan? Mulla kun tuli niiamisesta ekana mieleen bussin niiaus, eli kallistus jalkakäytävän puolelle
Palkeiden tyhjennys onnistuu helposti, tasonsäädön jälkeen sähköohjattu 3/2-venttiili, joka aktivoituna sulkee yhteyden tasoventtiilistä palkeeseen ja päästää palkeista ilman pois. Tai voi tuon 3/2-venttiilin laittaa myös ennen tasoventtiiliä, niin ei suotta rasita tasoventtiiliä kun sieltä ei ilma minnekään pääse. Sillä edellytyksellä tietysti että tasoventtiili päästää palkeen tyhjäksi kun syöttö on poikkastu, jos siellä on takaisku niin silloin 3/2-venttiilin paikka on tasoventtiilin jälkeen.
Sitten kun sähköt on poikkastu 3/2-venttiilistä, niin auto nousee normaalille tasolle.

Ja sittenhän nuita tasoventtiileitä on sellaisiakin, joista saadaan korotettu ajotason. Tasoventtiiliin syötetään ilmaa tiettyyn porttiin, jolloin taso nousee noin 65-70 milliä (Scania).

Palkeitakin on montaa mallia, rullapaljetta ja makkarapaljetta, joissain pohjauskumit sisäänrakennettuna joissain ei, teräspäädyillä ja muovipäädyillä jne. Paljonko Mogissa on tilaa palkeelle?

Tuossa on manuska josta löytyy palkeiden valintaan tietoa:

http://www.firestoneip.com/site-reso...f/AirideDG.pdf
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 16.06.2014 13:45
Vastaa lainaten