Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
|
Pelkkä uretaanipinnoite ei välttämättä silloin toimi jos alla olevat maalit lähtee ruostumisen takia irti pellistä.
Itse näkisin, että lavan sisäpuolella siellä missä tulee kuormaa on korroosiokeston kannalta asianmukainen pintakäsittely ja se päällä on makaanista rasitusta ja kolhuja kestävä suoja. Minun autossa se on vaneri ja toimii hyvin kun vaneri ei ole sateessa vaan katteen alla.
Ruostuminenhan on huomattavaa takarenkaiden ympäristössä ellei ole toimivia konsteja sen torjumiseksi.
Yksi itseä kiinnostava lähestymistapa olisi kuumagalvanoitu lava jos lavan rakenne olisi sellainen, että sen saisi joka paikasta puhtaaksi. Niinhän ei yleensä taida olla.
Varmaan kestävin lava olisi jos itse tekisi flat bed lavan omaan käyttöön sopivasta materiaalista.