Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Noin uudesssa ei muistaakseni oo sitä varmistuspulttia vaik muuten on sama ku vanhemmissa. Muuten samat näkemykset ku edellisellä eli se pultti on vaan ruostunu junttiin sihen holkkiin,itekki joskus hakannu niin saatanasti niitä ja lopputulos on se et lopulta koko korvakko on ruvella,paras konsti on vetästä sahalla/rälläkällä pultti poikki korvakon ja pakan välistä.
|
Tältä päivältä luovutin jo, (tai siis eiliseltä) mutta huomenna menen hakemaan uusia teriä puukkosahaan, niin pääsee pultin kimppuun.
(edelliset oli niin tylsiä, että heitin ne jo pois)
Toisaalta aika järkeen käyvää ettei se irtoa helposti hakkaamalla. Siellähän on pusla sisällä, joka ottaa iskun vastaan. (ja voima ei välity perille asti)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
semmonen pikku niksi et ota ne etukiinnikkeet irti yhdestä pakasta kerrallaan et ei se akseli putki pyöri ja jää roikkumaan jarru putkien tms. varaan.
|
Tätä en välttämättä ihan ymmärtänyt. Siis mikä pyörii mihin?
Taka-akseli minulla on pukkien päällä. Akseli on siis jo irti jousista. U-Pultit on romukopassa, niin kuin riipukkeetkin.
Minulla on siis uudet jouset, riipukkeet, puslat, pultit ja mutterit lavalla.
Kun selasin kuvia netistä vanhemmista hiluxeista, niin löysin nuo aiemmin mainitut 8mm pultit. Semmosia ei tän vuosimallin hiluxeissa näköjään ole.
Lisäkysymyksiä:
Kysymys1
Minulla on noissa vanhoissa jousissa jotkut kumipuslat kiinni niissä etumaisissa pakan kiinnikkeissä. Uusissa jousissa (ei toyotan OEM osia, vaan milner merkkiset) ei ole siinä kiinnikkeessä mitään puslaa, vain metallinen pultti. Kuuisiko olla? Pitääkö mun siirtää ne kumipuslat uusiin jousiin?
Kysymys2 U-pulttien välissä jousen päällä on se pohjaanlyöntikumi. Sen yläpuolella rungossa on rauta johon kumi osuu jos jouset pohjaa. Joissakin kuvissa olen nähnyt että myös siinä yläraudassa on joku kumi. Minulla ei ole. Pitäisikö olla?
Kuva tarkoittamastani puslasta.
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...82365189_n.jpg